Tytuł pozycji:
Street art as a form of building the awareness of brand
Wzrastające zainteresowanie innowacyjnymi sposobami promocji produktów realizowanymi poprzez estetykę street art, stało się głównym powodem podjętego przeze mnie tematu pracy. Wykorzystywanie technik związanych ze street artem w celu dotarcia do potencjalnych konsumentów jest bowiem zabiegiem coraz częściej stosowanym przez firmy, które chcą być postrzegane jako nowatorskie, oryginalne. Głównym założeniem podjętej przeze mnie pracy badawczej, było uzyskanie odpowiedzi na pytanie „Czy street art (sztuka umieszczona w przestrzeni publicznej) może stać się formą budowania świadomości marki”. W pracy szczegółowo omówione zostały pojęcia związane z marką, odnoszące się do teoretycznych informacji, opisujących jej istotę i znaczenie. Poruszone zostały również zagadnienia na temat street artu charakteryzowanego w aspekcie komunikacji marketingowej. W pracy dokonałam analizy skuteczności kampanii marketingowych wybranych przez siebie marek. Poprzez przeprowadzone badania w postaci indywidualnych wywiadów jakościowych z respondentami, którzy wybrani zostali na zasadzie przypadkowego doboru próby (metodą kuli śnieżnej) dowiodłam, iż street art może być nową formą budowania świadomości marki. Wyniki badań zostały zestawione w części metodologicznej na zasadzie schematów, map percepcji, tabel i ogólnej analizy wypowiedzi respondentów. Ocena strategii komunikacji marketingowej poprzez street art kończy rozważania na temat marki i innowacyjnych sposobów jej promocji. W zakończeniu pracy zostały przedstawione wnioski wynikające z przeprowadzonych badań oraz kwestie związane z możliwością wykorzystania podjętego tematu w przyszłości.
A growing interest in innovative ways of products promotion by means of the aesthetics of street art was a pivotal reason for writing this thesis. Taking advantage of techniques as regards street art in order to reach potential consumers is a method that is used more and more frequently by companies which want to be perceived as innovatory and original.The main objective of my research was to obtain an answer to the question, “Can street art (the art embedded into the public space) become a form that builds the awareness of brand?” For this reason, the notions relating to brand and pertaining to theoretical information which describes the brand’s core and meaning were scrutinized in the work. Furthermore, the questions of street art characterised in the facet of marketing communication were also discussed. My research was based on the analysis of marketing campaigns’ effectiveness of selected brands. On the basis of my research conducted in the form of qualitative interviews with respondents, who were chosen by means of a random sampling (the snowball method), I proved that street art might be a new form that builds the awareness of brand. The results of my research were compared in the methodological part as schemas, perception maps, tables and an overall analysis of the answers obtained from the respondents. The assessment of the strategy of marketing communication through street art ends considerations about brand and innovative ways of its promotion. In the last part of the work, conclusions drawn from the research were presented along with the issues as regards a possible future use of the subject.