Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wadowice Commune as tourist product in the opinion of the local community and visitors

Tytuł:
Wadowice Commune as tourist product in the opinion of the local community and visitors
Gmina Wadowice jako produkt turystyczny w opinii mieszkańców i turystów
Autorzy:
Cygan, Angelina
Słowa kluczowe:
commune, tourist product, image of the region
gmina, produkt turystyczny, wizerunek regionu
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy podjęłam próbę scharakteryzowania ciągłych i planowych działań ukierunkowanych na kreowanie wizerunku regionu na przykładzie gminy Wadowice oraz zbadanie świadomości historycznej tego miejsca wśród lokalnej społeczności i turystów.Praca składa się z trzech rozdziałów teoretycznych i jednego badawczego. W części teoretycznej została scharakteryzowana gmina Wadowice oraz miejsca zasługujące na szczególną uwagę. Przedstawiono także infrastrukturę turystyczną i opisano na czym polega koncepcja marketingu terytorialnego. Scharakteryzowano stałe i celowe działania ukierunkowane na kreowanie wizerunku podnoszące image miejsca. W ostatnim rozdziale dokonano badań poziomu zadowolenia z oferowanych dóbr i usług oraz analiza świadomości wartości historycznej tego miejsca wśród mieszkańców gminy oraz osób spoza niej. Wielu przyjeżdżających jest świadomych potencjału turystycznego tego miejsca, które jest doskonałe do uprawiania różnych sportów, odpoczynku, czy poznania pochodzenia Wielkiego Polaka. Dzięki badaniom ankietowym chciałam uzyskać odpowiedź na pytanie, „czy potencjalny odbiorca- turysta oraz mieszkaniec jest świadomy historycznej wartości tego miejsca, czy głównym motywem jego przybycia jest pierwiastek papieski?

AbstractThis study is an attempt to describe the continuous and planned actions aimed to create an image of the region. The municipality Wadowice is used as an example in this description. It is also an attempt to investigate the historical awareness of the area among members of the local community and visitors. This thesis consists of three theoretical and one empirical chapter. In the theoretical part an overview of Wadowice and its main sites is provided. Next the tourist infrastructure of Wadowice is described and the concept of the territorial marketing is presented. The thesis also identifies the continuous and planned actions aimed to create the image of the region. The last chapter investigates the level of satisfaction from the facilities and services offered by the region as well as providing an analysis of historical awareness of the area among the inhabitants of Wadowice and its visitors. The results show that many visitors are aware of the potential for tourism in the region, which offers an excellent opportunity to do various sports, relax or get to know the origins of the Great Pole better. The survey was aimed at gaining the answer to the questions: „Is the member of the potential target group – a visitor and/or an inhabitant – aware of the historical value of the place? Is the main motive for visiting the place the fact that it is the birthplace of John Paul II ?

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies