Tytuł pozycji:
The evaluation of dependency between mothers’ knowledge about newborn’s care and satisfaction during hospital stay.
Badaniem przeprowadzono wśród 228 położnic przebywających na Oddziale Położniczym Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Żeromskiego w Krakowie.W celu zebrania niezbędnych danych posłużono się metodą sondażu diagnostycznego. Zastosowaną techniką badawczą były dwa anonimowe kwestionariusze ankiety własnego autorstwa opracowanego dla potrzeb niniejszej pracy.Celem pracy była ocena poziomu wiedzy położnic na temat pielęgnacji noworodka oraz wpływ tej wiedzy na poziom zadowolenia rodzącej z pobytu w szpitaluWyniki: W wyniku przeprowadzonych badań wykazano, że absolwentki szkoły rodzenia mają większą wiedze na temat pielęgnacji noworodka, ale nie ma to wpływu na zadowolenie z pobytu w szpitalu.Wyniki wskazują, że, mimo iż edukacja kobiet w szkołach rodzenia oraz w czasie pobytu na oddziale nie wpływa bezpośrednio na zadowolenie z pobytu w szpitalu powinna być najważniejszą formą przygotowania rodziców do porodu i macierzyństwa.
Research was carried out on 228 mothers in obstetric ward of Stefan Żeromski Specialist Hospital. Diagnostic poll method was used in order to elicit data. The research technique had a form of questionnaire of own authorship made for need of this study. The aim of this study was assessment of influence of maternal knowledge on hospital stay satisfaction level RESULTS: The outcomes of carried out research prove that alumni of antenatal class have more knowledge about newborn’s care but it doesn’t impact hospital stay satisfaction level. Moreover despite it the outcomes prove that women’s education in antenatal class and during their stay in hospital ward should be the most important form of preparation parents to delivery and maternity.