Tytuł pozycji:
Światowe Dni Młodzieży - jako marka turystyki pielgrzymkowej
Zarządzanie marką to proces bardzo skomplikowany i trudny. Słuszność tego stwierdzenia potwierdza wielkość definicji terminu marki oraz zróżnicowane poglądy dotyczące jej zarządzania w literaturze przedmiotu. Równocześnie powszechnie wskazuje się na znaczenie efektywnego kształtowania kapitału marki i marketingowe wspomaganie w praktyce zarządzania przedsiębiorstwami, organizacjami społecznymi a nawet państwami. Chcąc poznać jej wizerunek, wartość oraz całościowa ocenę, należy poddać markę licznym badaniom jakościowym i ilościowym, aby stała się zasobem niematerialnym zwiększającym konkurencyjność na rynku. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie wielkiego wydarzenie religijnego – Światowych Dni Młodzieży – jako marki produktu turystyki pielgrzymkowej. Na podstawie badań empirycznych pokazano postrzeganie wizerunku marki Światowych Dni Młodzieży oraz jej kapitału wśród dotychczasowych uczestników, jak również osób nie będących bezpośrednio związanych z tym świętem. Wskazano także najważniejsze zadania marketingowe podnoszące efektywność zarządzania badaną marką na tle całościowej oceny marki w turystyce pielgrzymkowej.
Brand management is the very complicated and difficult process. The rightness of this conclusion, has been confirmed in the number of definitions of the “brand” and in differing views on its management in literature. At the same time, the importance of effective development of brand equity and marketing support in the practice of corporate governance, social organizations and even countries is commonly indicated To see its image, value and overall assessment brand must be examined through numerous qualitative and quantitative research to become an intangible asset that increases the competitiveness on the market. The purpose of this paper is to present the great religious event - World Youth Day – as a brand of pilgrimage tourism product. The empirical research has shown the perception of the brand image of World Youth Day and its capital among existing participants, as well as those who are not directly associated with this festival. Moreover, the importance of marketing tasks for described brand which can increase its management effectiveness also have been indicated against an overall assessment of pilgrimage tourism brand.