Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Czas wolny maturzystów (na podstawie badań w Zespole Szkół nr 3 w Nowym Targu)

Tytuł:
Czas wolny maturzystów (na podstawie badań w Zespole Szkół nr 3 w Nowym Targu)
Time of free high-school graduate(on base of research in group of school number 3 in Nowy Targ
Autorzy:
Plewa, Monika
Słowa kluczowe:
free time, school graduates, preferences, forms, methods, activity.
czas wolny, maturzyści, preferencje, formy, sposoby, aktywność
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
STRESZCZENIEPraca składa się z pięciu rozdziałów, każdy rozdział posiada mniejsze bardziej rozbudowane treści dotyczące wybranego tematu.Celem niniejszej pracy jest określenie form aktywności preferowanych przez młodzież maturalną.W pierwszym rozdziale omówione zostało pojęcie czasu wolnego, a dokładniej został zrobiony przegląd definicji czasu wolnego. Omówione zostały aspekty czasu wolnego oraz jego funkcje . Opisałam uwarunkowania spędzania czasu wolnego. Ostatnim tematem tego rozdziału są omówione skutki niewłaściwego zagospodarowania czasu wolnego młodzieży. Nieprawidłowe, niewłaściwe wykorzystanie czasu wolnego przez młodzież.W drugim rozdziale niniejszej pracy omówiłam oferty zajęć pozalekcyjnych, szkół. Przedstawiono zajęcia dydaktyczno – wychowawcze, kółka przedmiotowe, kółka zainteresowań poza przedmiotowych, zajęcia sportowo – rekreacyjne.W rozdziale trzecim opisuje dotychczasowe badania prowadzone nad czasem wolnym, opisuje w nim jak dzieci i młodzież korzystała z czasu wolnego 40 lat temu a współcześnie.Czwarty rozdział stanowi problematyka badawcza i metodologiczna. Przed rozpoczęciem badań ściśle określono cel badań, problemy badawcze, zmienne i wskaźniki, metody, techniki i narzędzia badawcze. W ostatniej części czwartego rozdziału dokonano charakterystyki badanej populacji.Wyniki badań oraz ich omówienie przedstawiono w piątym rozdziale. Wyniki przedstawiono na diagramach oraz w tabelach, w procentowym przeliczeniu.Ostatecznie najważniejsze informacje wynikające z przeprowadzonych badań oraz założonego celu omówiono w podsumowaniu.

SummaryThe work consists of five chapters, each chapter has a smaller yet more powerful content related to the selected topic.The purpose of this study is to determine the forms of activity preferred by young high school students.The first chapter discusses the concept of free time, and more specifically a reviev of the definition of free time was done. Disscused are the aspects of free time and its function. I describe the conditions of spending free time. The final topic of this chapter discusses the effects of improper use of free time by young people; inappropriate use of free time by youth.In the second section of this paper, I discussed the availability of after-school activities. Presented are didactic-educational activities, study groups, groups with outside interestests and sports activities - leisure.The third chapter describes the current research on free time, it describes how children and youth benefited from the free time 40 years ago and today.The fourth chapter consists of research and methodological issues. Before beginning the study, the purpose of the research was strictly defined, research problems, variables and indicators, methods, techniques and research tools were also discussed.In the last part of the fourth chapter, the characteristics of the study population were done.The results and their discussion are presented in the fifth chapter. The results are shown in the diagrams and in the tables, in the percentage conversion.Ultimately, the most important information resulting from the research and this objective are discussed in the summary.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies