Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Risky behaviours and ways to prevent them in the school environment (on the example of school No. 29 in Cracow)

Tytuł:
Risky behaviours and ways to prevent them in the school environment (on the example of school No. 29 in Cracow)
Zachowania ryzykowne i sposoby zapobiegania im w środowisku szkolnym. (Na przykładzie Gimnazjum nr 29 w Krakowie)
Autorzy:
Błotnicka, Marta
Słowa kluczowe:
zachowania ryzykowne młodzież szkoła profilaktyka
risky behaviours school youth prevention
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
SummaryThe aim of cognitive work is knowledge of risk behaviours among adolescents. The aim of the practical, in turn, offer practical solutions to minimize these behaviours conduciveThe first chapter describes the characteristics of youth in adolescence. These are definitions of youth, formation of identity, operation and the risks of contemporary youth.The second chapter describes the phenomenon of risky behaviour. It presents the concept, types, factors and causes of these behaviors. In the following section describes the three types of risk behaviours, namely the phenomenon of violence, use of drugs and alcohol.The third chapter is given the characteristics of risky behavior prevention in school. Described are methods of preventing this behaviours and the role of prevention programs.Chapter four is the methodology of research. It describes the purpose and object of research, research issues and methods used in the study, techniques and research tools. The chapter ends with a description of the research area, and the population.The fifth section presents the results of research and analysis. Final stage of work is to provide applications with demands for research and teaching practice.The data indicate a high prevalence of risk behaviours sizes in the school environment, despite the use of prevention program. The school is more often the cause of the development of this type of behavior. This is mainly due to the organization of the educational process and the relationship of teachers and students, which are often based only on the penalties and requirements, and not keep on reinforcing positive.

STRESZCZENIECelem poznawczym pracy jest poznanie zachowań ryzykownych występujących wśród młodzieży gimnazjum. Celem praktycznym z kolei, propozycja rozwiązań praktycznych sprzyjających zminimalizowaniu tych zachowań.W pierwszym rozdziale opisana jest charakterystyka młodzieży w okresie adolescencji. Podane są definicje pojęcia młodzieży, kształtowanie się tożsamości, funkcjonowanie oraz zagrożenia współczesnej młodzieży.Drugi rozdział opisuje zjawisko zachowań ryzykownych. Przedstawia pojęcia, rodzaje, czynniki oraz przyczyny tych zachowań. W dalszej części opisane są trzy rodzaje zachowań ryzykownych, a mianowicie zjawisko agresji, stosowania narkotyków oraz spożywania alkoholu. W rozdziale trzecim podana jest charakterystyka profilaktyki zachowań ryzykownych w szkole. Opisane są metody przeciwdziałania tym zachowaniom oraz rola programów profilaktycznych.Rozdział czwarty stanowi metodologię badań własnych. Opisano tu cel i przedmiot badań, problematykę badawczą oraz użyte w badaniu metody, techniki i narzędzia badawcze. Rozdział kończy się opisem terenu badań, oraz badanej populacji.W piątym rozdziale przedstawione są wyniki badań oraz analizy. Końcowym etapem pracy jest podanie wniosków z badań i postulatów dla praktyki pedagogicznej.Dane wskazują na dość wysokie rozmiary występowania zachowań ryzykownych w środowisku szkolnym, mimo stosowania programu profilaktycznego. Szkoła coraz częściej jest przyczyną rozwoju tego typu zachowań. Wynika to głównie z organizacji procesu dydaktycznego oraz relacji nauczycieli i uczniów, które często opierają się tylko na karach i wymaganiach, nie zaś na wzmacnianiu pozytywnych zachowań.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies