Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Niedostosowanie społeczne wśród uczniów Gimnazjum nr 1 w Lubaczowie

Tytuł:
Niedostosowanie społeczne wśród uczniów Gimnazjum nr 1 w Lubaczowie
Social maladjustment amongst pupils of the Junior Secondary School No. 1 in Lubaczów
Autorzy:
Humeniuk, Katarzyna
Słowa kluczowe:
niedostosowanie społeczne, zaburzenia w zachowaniu, profilaktyka
social maladjustment, disturbances in the behaviour, prevention
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
SummaryA problem of the social maladjustment is an object of this work amongst secondary school young people. It manifests itself with disturbed forms of behaviours of children.Showing scale of the social maladjustment, stages of the course of this occurrence, ways of the diagnosis and the proposal are a main idea of this work of help to persons touched with this problem in the chosen environment of the secondary school. Purposes of the work are included in the methodological chapter, research problems and variables determining them and indicators. Examinations were conducted based on the Diagnostic D.H. Stott, the interview with the teacher and analysis of school documents.The scale of the social maladjustment at the junior secondary school in Lubaczów is providing 10% of the whole of the examined population. Kind of the maladjustment, which pupils have most often displayed it ostentatious-battle behaviours. Irrespective of the kind of the social maladjustment, relations of these pupils with a peer group are disturbed.Paucity of preventive action at this school, caused the growth of the phenomenon of the social maladjustment in the course of two years. And so preventive, preventive action is outweighing without a doubt to the size of disorders of keeping secondary school children in the determined environment.

StreszczeniePrzedmiotem niniejszej pracy jest problem niedostosowania społecznego wśród młodzieży gimnazjalnej. Przejawia się ono zaburzonymi formami zachowań dzieci. Głównym zamysłem tej pracy jest ukazanie skali niedostosowania społecznego, etapów rozwoju tego zjawiska, sposobów diagnozy i propozycja pomocy osobom dotkniętym tym problemem w wybranym środowisku szkoły gimnazjalnej.W rozdziale metodologicznym zawarte są cele pracy, problemy badawcze i określające je zmienne oraz wskaźniki. Badania zostały przeprowadzone w oparciu o Arkusz Diagnostyczny D.H.Stotta, wywiad z nauczycielem oraz analizę dokumentów szkolnych. Skala niedostosowania społecznego w gimnazjum nr 1 w Lubaczowie stanowi 10% ogółu badanej populacji. Rodzaj niedostosowania, którzy uczniowie przejawiali najczęściej to zachowania demonstracyjno-bojowe. Niezależnie od rodzaju niedostosowania społecznego, relacje tych uczniów z grupą rówieśniczą są zaburzone. Mała ilość działań profilaktycznych w tej szkole, spowodowała wzrost zjawiska niedostosowania społecznego na przestrzeni dwóch lat. Zatem działania profilaktyczne, zapobiegawcze mają bez wątpienia duże znaczenie na rozmiar zaburzeń w zachowaniu w określonym środowisku młodzieży szkolnej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies