Tytuł pozycji:
'Business Culture- Japan, South Korea, China'.
- Tytuł:
-
'Business Culture- Japan, South Korea, China'.
"Kultura biznesowa- Japonia, Korea Południowa, Chiny".
- Autorzy:
-
Tomalik, Joanna
- Słowa kluczowe:
-
culture, business, negotiations, etiquette, relations
kultura, biznes, negocjacje, etykieta, relacje
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wskutek następstwa intensywnego rozwoju gospodarczego Japonia, Korea Południowa oraz Chiny podtrzymują bezustanny dialog z przedsiębiorstwami z zagranicy. W imię dalszego wzrostu, przedstawiciele każdej ze stron przełamują liczne bariery, by móc porozumieć się w kwestiach dotyczących biznesu. Prócz zawiłości języka i kultury, jest to jeszcze konwencja, wedle której zarówno Japończycy, Koreańczycy jak i Chińczycy zwykli przeprowadzać negocjacje. Związana z nim etykieta oraz złożoność licznych, pozawerbalnych niuansów niekiedy jest powodem błędnych interpretacji wzajemnych motywów. Celem badania jest zrozumienie zestawionych ze sobą elementów wchodzących w skład kultury obowiązującej w biznesie wymienionych krajów. Analizie poddana została panująca w nich forma zawierania relacji społecznych, etykieta, przebieg procesu negocjacyjnego oraz wpływ konfucjanizmu. Spoglądając na powyższe zagadnienia z perspektywy jednostki spoza danego kręgu kulturowego, Autorka stawia tezę, iż Japonia, Korea Południowa i Państwo Środka zawiera u swojego podnóża wspólny fundament. Badania nad rzeczoną kwestią wykazują liczne podobieństwa zachodzące w biznesowej kulturze wszystkich trzech państw. Ukształtowany w ten sposób wspólny schemat uwidocznił zarazem występujące między nimi różnice, dając tym samym wyraz jedynej w swoim rodzaju specyfiki każdej z tych kultur.
SummaryAs a result of intensive economic development Japan, South Korea and China maintain continuous dialog with a foreign enterprises. In the name of constant growth, the representants of each side are breaking numerous barriers to be capable of understanding each other in the business issues. Except for language and culture intricacy, there is also a convention according to the way Japanese, Korean and Chinese are negotiating. The etiquette and complexity of many non-verbal intricacies connected with, are sometimes a source of wrong interpretations on mutual motives.The aim of research is the understanding of the elements combined together, being a part of culture binding the business of each mentioned country. The way of incorporating social relations, etiquette, the course of negotiating process and Confucianism influence are the factors which have been analyzed.Looking on the above-mentioned problems from the foreign individuals perspective, the Authors thesis is Japan, South Korea and China has the common foundation. The research into that matter has shown many parallels taking place in the business culture between the three countries.At the same moment, common scheme which has been created made the differences between them more visible, which shows each culture in the unique way.