Tytuł pozycji:
Multiplayer volleyball manager
Tematem mojej pracy magisterskiej jest „Multiplayerowy menadżer piłki siatkowej”, czyli gra z gatunku menadżerów sportowych, gdzie symulowaną dyscypliną jest piłka siatkowa. Przedmiotem pracy jest system składający się z trzech aplikacji umożliwiający granie w tą grę. Niniejsza praca skupia się głównie na opisaniu funkcjonalności jakie system dostarcza oraz opisu implementacji zapewniających opisywane funkcjonalności. W pierwszym rozdziale zostaje streszczona historia gier wideo i platform do grania. Następnie zostaje opisana historia i podstawowe zasady siatkówki. Na końcu przybliżone zostały charakterystyczne cechy gier typu menadżer sportowy. W drugim rozdziale omówione zostały użyte technologie, czyli SDK Android, Java Servlet, baza danych Oracle oraz serwer używający protokołu TCP/IP. W trzecim rozdziale opisane zostały gry zbliżone tematycznie do stworzonej i opisanej w niniejszej pracy. Przedstawione zostały ich wady i zalety oraz możliwości rozszerzenia zastosowanych w nich rozwiązań. W ostatnim czwartym rozdziale została opisana implementacja poszczególnych elementów składających się na system. Pracę kończy podsumowanie w którym zostały zawarte między innymi plany dalszego rozwoju projektu.
The subject of my thesis is „Multiplayer volleyball manager”, which is a sport manager type of game, where the simulated discipline is volleyball. The subject of this game is a system of three aplications enabling the game to be played. The following work is focused mainly on describing the functionalities available through this system and the description of the implementations allowing those functionalities. The history of video games is summarised in the first chapter. Hence the history of volleyball and its basic rules are described. Finally, the characteristics of the sport manager games were described. In the second chapter, the used technologies were described, that is SDK Android, Java Servler, Oracle database and TCP/IP. The games simmilar to the one designed and desribed in this work were described in the third chapter, taking into consideration their different advantages and disadvantages and the possibilities of development of those games. In the final, fourth chapter, there was the implementation of the particular elements of the system described. A short summary, discussing possible plans of the development of this project is added at the end of the thesis.