Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

L'apprendimento e l'insegnamento del lessico alla luce del manuale "Viaggio nell'italiano"

Tytuł:
L'apprendimento e l'insegnamento del lessico alla luce del manuale "Viaggio nell'italiano"
Uczenie się i nauczanie leksyki na podstawie podręcznika "Podróż przez język włoski"
Vocabulary learning and teaching on the basis of "Journey through Italian"
Autorzy:
Bilińska, Aleksandra
Słowa kluczowe:
vocabulary, learning, teaching, communicative approaches
leksyka, uczenie się, metody komunikatywne
lessico, apprendimento, insegnamento, approcci comunicativi
Język:
włoski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
La presente tesi ha come oggetto l'apprendimento e l'insegnamento del lessico in base al manuale di lingua e cultura italiana "Viaggio nell'italiano". Con gli approcci comunicativi, oggi i piu' frequenti, si bada notevolmente allo sviluppo della competenza lessicale. Nella parte teorica della tesi sono stati rappresentati principali approcci e metodi glottodidattici della seconda meta' del '900. Si e' descritto poi i processi dell'apprendimento e l'insegnamento del lessico e le principali tecniche con cui sono stati realizzati gli esercizi lessicali nei vari manuali dell'italiano come lingua straniera. La parte pratica della tesi e' costituita dall'analisi degli esercizi lessicali piu' frequenti nel manuale "Viaggio nell'italiano" alla luce degli approcci comunicativi. Dall'analisi risulta che questo manuale e' ricco di attivita' lessicali e che tra esse prevalgono queste relative al senso delle parole.

The subject of this thesis is learning and teaching of vocabulary based on the textbook of Italian language and culture "Journey through Italian". The contemporary communicative approaches, which are the most commonly used, pay considerable attention to development of lexical competences. In the theoritical part of this paper the main glottodidactic methods from the second half of the twentieth century were presented. Then, vocabulary learning/teaching processes, techniques, were described that have been adopted in lexical exercises in various textbooks of Italian as a foreign language. The pratical part constitutes the analysis of the most common lexical exercises used in the "Journey trough Italian", which had been carried out in the light of communicative methods. The results show that the textbook is rich in vocabulary exercises and among them prevail ones focused on the meaning of words.

Przedmiotem niniejszej pracy magisterskiej jest uczenie się i nauczanie leksyki na podstawie podręcznika do języka i kultury włoskiej "Podróż przez język włoski". Współczesne metody komunikatywne, najczęściej stosowane w nauczaniu języków obcych, zwracają znaczną uwagę na rozwój kompetencji leksykalnej. W teoretycznej części pracy zostały przedstawione główne metody glottodydaktyczne drugiej połowy XX-tego wieku. Następnie zostały opisane procesy uczenia się i nauczania leksyki oraz techniki, przy użyciu których zostały zrealizowane ćwiczenia leksykalne w różnych podręcznikach do włoskiego jako języka obcego. Część praktyczną pracy stanowi analiza najczęściej występujących w podręczniku "Podróż przez język włoski" ćwiczeń leksykalnych przeprowadzana w świetle metod komunikatywnych. Z analizy wynika, że podręcznik ten jest bogaty w ćwiczenia na słownictwo i że wśród nich przeważają ćwiczenia na sens słów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies