Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Versuch einer pragmatischen Analyse ausgewählter Aspekte der deutschen Kosmetikwerbung

Tytuł:
Versuch einer pragmatischen Analyse ausgewählter Aspekte der deutschen Kosmetikwerbung
An attempt to a pragmatic analysis of the selected aspects of German beauty industry
Próba pragmatycznej analizy wybranych aspektów niemieckiej reklamy kosmetycznej
Autorzy:
Nykamowicz, Ewa
Słowa kluczowe:
The language of advertisement industry, usage of the English language, cross language aspects, beauty industry advertisements.
Język reklamy, anglicyzmy, reklama kosmetyczna
Werbesprache, Anglizismen, Kosmetikwerbung
Język:
niemiecki
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie zjawiska reklamy ze szczególnym uwzględnieniem jej strony językowej. Ponieważ reklama ma zasięg globalny ujęty został również fenomen "anglicyzmu" w reklamie niemieckojęzycznej. W kolejnej części pracy omówiono elementy reklamy pisanej i mówionej, jak również środki syntaktyczne, morfologiczne, fonetyczne oraz semiotyczne języka reklamy. W części praktycznej pracy dokonano analizy języka reklamy kosmetycznej. Z badań wynika, iż zdecydowanie każda reklama ma na celu zachęcić odbiorcę do zakupu danego produktu

The main purpose of this thesis is to describe advertisement and advertising by focusing mainly on the linguistic aspects. The global influence on the German advertisement is revealed mainly by ubiquitous presence of English language, idioms and expressions commonly described as Anglicism. The subsequent chapters provide further information regarding both written and spoken advertisement mentioning syntax, language morphology, phonetics & semiotics of the advertising language. The research part focuses on the analysis of the beauty/cosmetics advertising industry and its language aspects. The results show clearly that the main purpose of each advertising message is to attract and encourage customer to choose the advertised product over other products.

Das Ziel der vorliegenden Diplomarbeit ist die Darstellung der Werbesprache mit besonderer Berücksichtigung ihrer sprachlichen Form. Da die Werbung eine globale Reichweite hat, wurde auch das Phänomen des Anglizismus in der deutschen Werbung präsentiert. Im weiteren Verlauf dieser Diplomarbeit wurden sowohl die Elemente der geschriebenen und gesprochenen Werbung als auch die syntaktischen, morphologischen, phonetischen und semiotischen Mittel der Werbesprache dargestellt. Im praktischen Teil wurde die Analyse der deutschen Kosmetikwerbung durchgeführt. Aus der Analyse ergibts sich, dass eindeutig jede Werbung sich zum Ziel setzt die Empfänger zum Kauf eines bestimmten Produktes zu ermuntern.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies