Tytuł pozycji:
Formy obecności mody w kinie światowym ostatnich dwóch dekad
W pracy badam jak kształtują się związki mody i kina na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat. Staram się uchwycić ich wzajemny stosunek do siebie oraz obopólne inspiracje. W części pierwszej przedstawiam czym jest moda i jak funkcjonuje zjawisko product placement w kinie. Podaję przykłady w jaki sposób moda czerpała inspiracje z kina. Prezentuję również sylwetki najbardziej znanych projektantów mody oraz projektantów kostiumów filmowych. W części drugiej skupiam się na analizie filmów i staram się uchwycić różny stosunek autorów do prezentowanego w nich świata mody. W dwóch z nich jest to stosunek krytyczny. W innym filmie projektant zafascynowany kinem próbuje swoich sił jako reżyser. Natomiast serial i jeden z filmów promują modę a product placement odgrywa w nich ważną rolę. Kolejne dwa są biografiami słynnych projektantów.
In this thesis I search relations between cinema and fashion over the last twenty years. I try to capture their relationship to each other and mutual inspirations. In the first part I present what is fashion and how phenomenon of product placement works in movies. I give examples of how fashion drew inspiration from the cinema. I present the profiles of the most famous fashion designers and film costume designers.The second part is focused on the analysis of movies and I try to capture different attitudes authors presented to the fashion world. In two of them, this is a critical relationship. In another film, fashion designer fascinated by cinema tried his hands as a director. TV series and one of the movies promote fashion and product placement plays a significant role in them. The next two are biographies of famous designers.