Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Empatia i satysfakcja zawodowa z pracy pielęgniarki w opiece nad pacjentem.

Tytuł:
Empatia i satysfakcja zawodowa z pracy pielęgniarki w opiece nad pacjentem.
Empathy and job satisfaction of nurses working in patient care
Autorzy:
Michalska, Agnieszka
Słowa kluczowe:
Key words: Empathy, satisfaction with work, satisfaction, nurse
Słowa kluczowe: Empatia, satysfakcja z pracy, zadowolenie, pielęgniarka
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
AbstractIntroduction: Work should be a source of joy for all of life, and satisfaction with it is for everyone no doubt of great importance. The work has a positive impact on the human, but it should be borne in mind that it may have a negative impact on him.Aim of the study: The relationship between empathy and job satisfaction among nurses working in different medical centers and the relationship between empathy and satisfaction with age, experience and the ability to opt out of the profession.Material and methods: The study was conducted among nurses working in hospital wards and clinics. We studied 100 nurses after agreeing to conduct research. The study nurses were used rocks and empathy and satisfaction survey on the socio-demographic data.Results and Conclusion: The results showed no effect of job satisfaction on empathy, the lack of impact of satisfaction and empathy to work in the ward or clinic, a nurse with a large experience have reached a higher level of empathy and satisfaction than those working less. A higher level of empathy and satisfaction of nurses had no desire to declare the resignation of the profession.

StreszczenieWstęp. Praca powinna być źródłem radości życiowej dla wszystkich , natomiast zadowolenie z niej ma dla każdego niewątpliwie ogromne znaczenie. Praca ma oddziaływać na człowieka pozytywnie , jednak należy pamiętać o tym, że może mieć na niego negatywny wpływ.Pielęgniarka okazując choremu zrozumienie, empatię, stwarzając poczucie bezpieczeństwa, akceptacji i zapewniając należytą opiekę, szybciej wzbudzi zaufanie do siebie. Chory łatwiej opowie o swoich zmartwieniach i problemach, gdyż zdrowie i życie to najważniejsze wartości , którymi kieruje się pielęgniarka w swoim zawodzie.Cel pracy: Określenie związku pomiędzy empatią a satysfakcją z pracy u pielęgniarek pracujących w różnych ośrodkach medycznych oraz związku empatii i satysfakcji z wiekiem, stażem i możliwością rezygnacji z zawodu .Materiał i metody: Badania przeprowadzono wśród pielęgniarek pracujących na oddziałach szpitalnych i w przychodni. Przebadano 100 pielęgniarek po wcześniejszym wyrażeniu zgody na przeprowadzenie badań. W badaniu pielęgniarek posłużono się Skalami empatii i satysfakcji oraz ankietą dotyczącą danych socjodemograficznych.Wyniki i wnioski: Otrzymane wyniki dowiodły brak wpływu satysfakcji z pracy na empatię, brak wpływu satysfakcji i empatii na pracę w oddziale czy przychodni, pielęgniarki z dużym stażem osiągnęły wyższy poziom empatii i satysfakcji niż te pracujące krócej. Wyższy poziom empatii i satysfakcji miały pielęgniarki deklarujące brak chęci rezygnacji z zawodu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies