Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The attitiudes of teachers and pedagogy students towards school integration

Tytuł:
The attitiudes of teachers and pedagogy students towards school integration
Postawy nauczycieli i studentów pedagogiki wobec integracji szkolnej
Autorzy:
Grzesiak, Edyta
Słowa kluczowe:
attitudes, integration, school integration in Poland
postawy, integracja szkolna, kształcenie integracyjne
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
My project consists of three chapters. The first chapter is devoted to the terminological analysis and the description of the attitudes, integration, legalization and organization of the school integration in Poland. The second chapter includes the presentation of my methodological survey. The research has been conducted among 60 teachers and 60 students. I have used such methods in my research as: Skala Postaw wobec integracji szkolnej dzieci niepełnosprawych M. A Winzer, translated and interpreted by Własysława Pilecka and Joanna Kosserwska. The third chapter is the analysis and interpretation of my research and contains aspects connected with the knowledge, emotions, and behavior, qualification of teachers, kind of the University towards school integration. In this chapter are general comments and final conclusion.

Praca składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym dokonałam analizy terminologicznej, scharakteryzowałam postawy i rodzaje integracji, przebieg integracji szkolnej, podstawy prawne i organizacyjne kształcenia integracyjnego. W rozdziale drugim znajduje się opis metodologii badań. Badaniami objęto 60 studentów pedagogiki oraz 60 nauczycieli. W toku badań zastosowano metodę sondażu diagnostycznego. Narzędziem badań jest Skala Postaw wobec integracji szkolnej dzieci niepełnosprawnych M. A. Winzer w tłumaczeniu i opracowaniu Władysławy Pileckiej i Joanny Kossewskiej.. Badania przeprowadzono ze nauczycielami w Integracyjnej Szkole Podstawowej, a także w Liceum Ogólnokształcącym oraz ze studentami Pedagogiki w Uniwersytecie Jagiellońskim i Uniwersytecie Pedagogicznym. Rozdział trzeci zawiera analizę i interpretację wyników badań. na temat wiedzy badanych nauczycieli i studentów o integracji szkolnej, stosunku emocjonalno – oceniającym do integracji szkolnej, zachowań prezentowanych przez badanych wobec integracji szkolnej, wpływu stażu pracy badanych nauczycieli na integrację szkolną, wpływu poziomu kwalifikacji badanych nauczycieli na ich postawy wobec integracji szkolnej, wpływu rodzaju uczelni na postawy wobec integracji szkolnej. W rozdziale tym znajdują się również wnioski i podsumowanie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies