Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Working conditions of a supporting teacher in a integration classroom in the opinion of teachers and parents.

Tytuł:
Working conditions of a supporting teacher in a integration classroom in the opinion of teachers and parents.
Uwarunkowania pracy nauczyciela wspomagajacego w klasie integracyjnej w opiniach nauczycieli i rodziców
Autorzy:
Grygny, Katarzyna
Słowa kluczowe:
inclusive education, supporting teacher
kształcenie integracyjne, nauczyciel wspomagający
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca dotyczy zagadnienia integracji w odniesieniu do szkoły, do kształcenia uczniów niepełnosprawnych. Przede wszystkim autorka skupia się w niej na osobie nauczyciela wspomagającego, pracującego w klasie integracyjnej. Interesują ją uwarunkowania jego pracy oraz jej organizacja. W rozdziale pierwszym autorka przybliża ideę integracji oraz jej krótką historię. Przedstawia też jej rodzaje oraz modele w odniesieniu do edukacji. Następnie omawia ogólnie przyjęte cele kształcenia integracyjnego oraz opisuje w jaki sposób jest ono realizowane w polskich szkołach. Na zakończenie rozdziału przedstawia zasady tworzenia klas integracyjnych.W rozdziale drugim prezentuje sylwetkę nauczyciela wspomagającego, na podstawie literatury przedmiotu. Opisuje jego kwalifikacje zawodowe, kompetencje oraz zakres zadań dydaktyczno – wychowawczych, które wchodzą w zakres jego obowiązków. W dalszej części rozdziału skupia się na jego relacjach z nauczycielami wiodącymi oraz rodzicami dzieci niepełnosprawnych. Na zakończenie opisuje trudności z którymi nauczyciel wspomagający spotyka się w swojej pracy. W rozdziale trzecim prezentuje metodologię swoich badań, a więc wybrane metody i techniki, za pomocą których zbadała nauczycieli oraz rodziców. Następnie formułuje problem główny, problemy szczegółowe, zmienne i wskaźniki oraz dokonuje prezentacji grup badawczych. W ostatnich dwóch rozdziałach dokonuje analizy i interpretacji zebranych opinii od nauczycieli wspomagających i rodziców dzieci niepełnosprawnych. oraz przedstawia uogólnienie wyników badań.

In this work author presents phenomenon of integration in according to schools and education of students with many kinds of disabilities. This work focuses on supporting teachers, and all of the conditions and organization of their work in integration classrooms. . First chapter draws attention to the idea of the phenomenon of integration and its brief history. It also presents all kinds and models of integration in according to education. Subsequently, author mentions about main goals of inclusive education and describes their realizations in Polish schools. At the end of this chapter are shown rules of creating inclusive classes.Second chapter tells about the profile of a supporting teacher, based on the social and educational literature. In addition to that, it describes professional references, competencies and the range of educational tasks of a support teacher. Further part of this chapter presents relations between inclusive teachers and subject teachers and parents of children with disabilities. Conclusion of the chapter focuses on any possible difficulties a supporting teacher may face during fulfilling obligations. In the third chapter author presents methodology of her own studies – selected methods and techniques which were used to inquire opinions of inclusive teachers and parents. Main problem, detailed problems, variables and their indicators are also shown in this chapter. Moreover author presents profiles of research groups. In the last two chapters author analyses and construes opinions from inclusive teachers and parents of children with disabilities that she had gathered and shows the results of her own study.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies