Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zmiany na rynku ratingu finansowego wywołane globalnym kryzysem finansowym

Tytuł:
Zmiany na rynku ratingu finansowego wywołane globalnym kryzysem finansowym
Changes in the credit rating market caused by the global financial crisis
Autorzy:
Trojak, Mariusz
Szyszko, Alicja
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
agencje ratingowe
financial crisis
rating agency
kryzys finansowy
business models
modele biznesowe
Język:
polski
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/1839  Link otwiera się w nowym oknie
http://www.wsei.edu.pl/files/wydawnictwa/zeszyt-naukowy-9-wsei.pdf  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The credit rating agencies (CRA) become important players in the financial markets. The aim of the paper is to present the evolution of the business model of these institutions which took place Turing the global financial crisis. Moreover, the authors' intention was to show the problems that were caused directly or indirectly by the CRA. Such improper behaviour of CRA lead to the loosing of trust in the credit rating process. The reactions of financial authorities in the USA and the European Union was the enforcement of regulation activities. The paper has the following structure: the first part deals with the change of the CRA business model from the "investor pays " to "issuer pays ". In the second part the criticisms of CRA was presented. The last part presents the regulation processes in the USA and EU.

Niniejsze opracowanie ma następująca strukturę. W pierwszej części zaprezentowano ewolucję modelu biznesowego agencjo ratingowych wraz z przedstawieniem struktury rynku ratingu. W drugiej części dokonano krytycznej analizy ich działalności ze szczególnym uwzględnieniem potencjalnego konflikty interesów występującego w relacjach pomiędzy emitentami a agencjami ratingowymi. W ostatniej części wskazano propozycje zmian modelu biznesowego agencji ratingowych oraz dokonano przeglądu nowych regulacji agencji ratingowych w USA i w Europie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies