Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Advantage of gender stereotypes as a component of persuasion at commercial based on TVN’s commercials transmitted between 2011-2012

Tytuł:
Advantage of gender stereotypes as a component of persuasion at commercial based on TVN’s commercials transmitted between 2011-2012
Wykorzystywanie stereotypów genderowych jako elementu perswazji w reklamie na przykładzie reklam telewizji TVN emitowanych w latach 2011-2012
Autorzy:
Sujewicz, Michalina
Słowa kluczowe:
stereotype, gender, commercial, television, survey.
stereotyp, gender, reklama, telewizja, badanie.
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca opisuje proces wykorzystywania stereotypów genderowych w reklamach telewizyjnych jako jednego z elementów perswazji w reklamie. Autorka chciała sprawdzić, czy w dalszym ciągu w umysłach społeczeństwa istnieją stereotypy płciowe i czy w związku z tym są one wykorzystywane w reklamach, by sprawiały, iż odbiorcy ulegają jej wpływowi. W pierwszych rozdziałach pracy jest przedstawiona definicja stereotypu, proces jego powstawania w umysłach ludzi, a także definicja słowa „gender”. Następnie zaprezentowano historię i definicję reklamy oraz omówiono występującą w reklamie retorykę i perswazję. Ponadto został opisany proces powstawania stereotypów płci oraz omówiono obrazy kobiet i mężczyzn przedstawiane w reklamach. Autorka prezentując ten temat opierała się na kilku przeprowadzonych we wcześniejszych latach badaniach medioznawczych. W praktycznej części pracy została zaprezentowana metodologia badania własnego oraz jego wyniki. Jako narzędzie badawcze posłużył kwestionariusz. Badano czy respondenci znają pojęcie stereotyp, by okazali się wiarygodnym źródłem informacji. Sprawdzano jak dużo czasu spędzają przed telewizorem, by udowodnić, że często mają do czynienia z reklamami telewizyjnymi. Ustalano co według respondentów jest największym źródłem utrwalania i rozpowszechniania stereotypów. Udowadniano, że w umysłach wielu ludzi funkcjonuje stereotypowe podejście do obrazu kobiet i mężczyzn, co daje podstawy do tworzenia reklam z podtekstami stereotypowymi, które nieraz bardzo krzywdząco wpływają na życie codzienne.

Dessidaration describes a procces of advantage of gender stereotypes at TV's commercials as one of many component of persuasion at commercial. Author wanted to check if in lot's of people's mind still exist gender stereotypes and if they still advated at commercials to make the recipients submitt. The first chapter of dessideration contains definicion of stereotype, procees of its making at people's mind and definition of gender. Next, there is included history and definition of commercial and there is coverage a rhetoric and persuasion which appear at commercials at desideration. Besides, there is described a procees of gender stereotype's emerging and coveraged woman's and man's picture which appear at commercials. Author besde on several media survey which were made at earlier years. At practical part of dessideration there was presented methodology of author's owm survey and its results. As an instrument of survey author used a questionnare. Author checked if participants know concept of stereotype to make them credible source of information. Author checked how many time participant spent on watching TV to prove they often watch TV's commercials. Author identifed what is the biggest source of consolidation and spread of stereotypes. Author proves that in people's minds functions stereotype approach to woman's and man's picture what make bases to create commercials with stereotype undertone, what has often negative influence on people's life.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies