Tytuł pozycji:
The power of words used in marketing communications
The work concerns the power of words used in marketing communications. I checked how the creators of advertising campaigns try and reach the minds of the general public. Are there any key words that can be used to guarantee the sale of the product offered? Work also shows that key words always go hand in hand with additional marketing procedures such as graphics and sound. I conducted a study of how the knowledge of advertising slogans is acquainted with Facebook users. In addition, I prepared a short documentary video about the work of people employed at advertising agencies. I also conducted a public poll among residents of Krakow to find out whether or not they pay attention to billboards, posters and other forms of advertisements that could be seen on the way to work, school or the store.
Praca dotyczy siły słów w przekazach reklamowych. Sprawdziłem w jaki sposób twórcy kampanii reklamowych starają się dotrzeć do świadomości odbiorców. Czy są słowa klucze dające gwarancję na sprzedaż oferowanego produktu? Praca jednocześnie pokazuje, że hasła zawsze idą w parze z dodatkowymi zabiegami marketingowymi – graficznymi i dźwiękowymi. Wśród użytkowników portalu Facebooku wykonałem badanie na znajomość sloganów reklamowych. Dodatkowo przygotowałem krótki film dokumentalny opowiadający o pracy osób zatrudnionych w agencjach reklamowych. Wykonałem również sondę uliczną wśród mieszkańców Krakowa sprawdzając czy zwracają uwagę na bilbordy, plakaty i inne formy przekazów reklamowych spotykanych w drodze do pracy, szkoły, sklepu.