Tytuł pozycji:
Znaczenie działań promocyjnych w kreowaniu turystycznego wizerunku Gminy Łapsze Niżne
Gmina Łapsze Niżne posiada bogatą wielokulturowość, ściśle związaną z historią Spisza, oraz liczne atrakcje turystyczne. Sposób prowadzonych działań promocyjnych stanowi istotny element w pozytywnym przedstawianiu i popularyzowaniu posiadanych przez nią dóbr. Głównym celem pracy była analiza działań promocyjnych praktykowanych w omawianej gminie oraz identyfikacja istniejących na jej terenach walorów. W pracy opisana została charakterystyka i aktywność promocyjna Gminy Łapsze Niżne. Przedstawiona w niej również została definicja walorów turystycznych i dóbr komplementarnych. Do przeprowadzenia badań użyto analizy SWOT oraz ankiety wypełnionej w liczbie 500 egzemplarzy. Sondaż pozwolił na uzyskanie opinii dotyczącej promocji oraz atrakcji turystycznych w Gminie Łapsze Niżne. Gmina ogólnie została pozytywnie oceniona przez respondentów, jednakże powinna zadbać o lepsze relacje z mieszkańcami, którzy mniej przychylnie ocenili działania promocyjne podmiotów odpowiedzialnych za to zadanie. NajwiększąatrakcjąGminyŁapszeNiżnejestzamekwNiedzicy, a najczęściej spotykanymi formami reklamy, w opinii respondentów są foldery i informatory. Słabym punktem infrastruktury turystycznej jest baza gastronomiczna.Przy opracowaniu tematu pomocna okazała się literatura polska, artykuły, strony internetowe, strategia rozwoju gminy, plan rozwoju lokalnego gminy oraz statuty gminne.
Gmina Łapsze Niżne has rich multiculturalism strictly connected with the history of Spisz, and many tourist attractions. The way how Gmina is promoted takes a big part in its depiction and popularization. The main object of the thesis was the analysis of promotion of the mentioned region, and the identification of its values. It also defined tourist values as well as complementary goods. To scrutinize the situation SWOT analysis was used, and a survey was conveyed. Gmina got a positive opinion from the respondents, it should lay on better relations with its residents though. The residents were less appreciative of the actions taken by Gmina workers, who were responsible for the promotion of the Spisz region. The most famous tourist attraction in Gmina Łapsze Niżne is Dunajec Castle in Niedzica. The most prevalent form of advertisement are booklets and directories. The weakest point of tourist infrastructure is catering.To map out the topic, Polish literature, articles. websites, Gmina development strategy, local development strategy, and Gmina statutes were used.