Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metody i sposoby rekrutacji i selekcji pracowników - analiza przypadków

Tytuł:
Metody i sposoby rekrutacji i selekcji pracowników - analiza przypadków
The methods and the means of recruitment and selection of employees - case studies
Autorzy:
Kotra, Mateusz
Słowa kluczowe:
rekrutacja – selekcja – zarządzanie zasobami ludzkimi
human resource management – recruitment – selection
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy licencjackiej autor porusza problematykę zarządzania zasobami ludzkimi w szczególny sposób skupiając się na metodach i sposobach rekrutacji. Dużą uwagę przykłada również do sposobu selekcji pracowników. Pierwsza część jest pracą teoretyczną, zawiera najważniejsze informacje dotyczące zasobów ludzkich, wskazuje jak istotną częścią filozofii przedsiębiorstwa jest planowanie w sektorze kadry. Autor stara się pokazać jak istotny przy rekrutacji jest marketing stanowiska pracy, który w zdecydowany i skuteczny sposób może podnieść prestiż samego stanowiska. W głównej części pracy autor skupia się na samym procesie rekrutacji. Przybliża charakterystykę, jej poszczególne metody i źródła. Ukazuje i ocenia różne formy podań o pracę i poddaje analizie rozmowę kwalifikacyjną z punktu widzenia pracodawcy. Zwraca również uwagę na jej najważniejsze elementy. Pokazuje czym jest i jak w nowoczesnym przedsiębiorstwie działa metoda screeningu i selekcji pracowników. Na sam koniec przytacza również niezwykle istotny temat, a często pomijany – wprowadzenia nowego pracownika do organizacji. Ostatnia część to część praktyczna, w której autor w sposób wnikliwy i szczegółowy przedstawia proces rekrutacji na przykładzie sieci sklepów Biedronka. Pokazuje przykładowe zadania rekrutacyjne związane ze stanowiskiem Project Managera.

The author of the bachelor’s thesis addresses the issue of human resource management and specifically focuses on the methods and ways of recruitment. Also paying a lot of attention to the selection of workers. The first part is a theoretical one, which contains the most important information of human resources and shows how an essential part of the philosophy of the company is to plan the team. The author attempts to show how important is a marketing for a recruited position, which in a strong and effective way can raise its prestige.The main part of the thesis is focused on the process of recruitment. It shows characteristics and the various methods and sources of recruitment. It also presents and evaluates the various forms of job applications which are analyzed from the employer point of view. It shows what are and how the methods of screening and selection work in modern company. At the end there is also a very important topic, and often overlooked - the introduction of the new employee to the organization.The last part is the practical one, in which the author in an insightful and detailed way describes the recruitment process in Biedronka chain. Furthermore there are examples of the recruitment tasks associated with the position of a Project Manager.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies