Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ecole Nova Polska - nowe spojrzenie na polonijną edukację dzieci we Francji?

Tytuł:
Ecole Nova Polska - nowe spojrzenie na polonijną edukację dzieci we Francji?
Ecole Nova Polska School – a different image of the Polish Diasporas education in France?
Autorzy:
Gregorczyk, Balbina
Słowa kluczowe:
szkoła polonijna, Paryż, Polonia, dzieci dwujęzyczne
Polish education, Paris, Polish Diaspora, bilingual children
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy jest zaprezentowanie koncepcji Ecole Novej Polski jako szkoły proponującej nowe spojrzenie na polonijną edukację dzieci za granicą. Pierwsza część została poświęcona zarysowi historycznemu szkolnej edukacji w języku polskim w Paryżu i regionie Ile-de-France oraz jej obecnym formom (Zespół Szkół przy Ambasadzie RP i jego filie, sekcje międzynarodowe w szkołach francuskich, szkoły społeczne). Kolejny rozdział dotyczy Ecole Novej Polski. Pokazuje, jakie cele i założenia przyświecają jej twórcom, przedstawia program i strukturę szkoły. Opisano także kadrę nauczycielką oraz rolę rodziców uczniów Novej Polski. Dalsza część została poświęcona znaczeniu kultury w programie ogólnym placówki i sposobom rozwijania kompetencji kulturowej poprzez działania w porozumieniu z Biblioteką Polską w Paryżu oraz Maison de l’Europe. Ostatni rozdział pracy jest stricte praktyczny, bowiem przedstawia sylwetki trzech polskich mam związanych ze szkołą i ich rodzin (Joanna, Victor i Mathilde; Magda i Sasza; Agnieszka, Peter i Gucio). Studia przypadków krótko opowiadają o historii kobiet, ich przyjeździe do Francji, dwujęzycznym wychowywaniu pociech z wykorzystaniem różnych metod oraz o spotkaniu z Novą Polską i jej znaczeniu dla kobiet i dzieci.

This thesis aims to present how the Ecole Nova Polska School promotes the image of childhood education within the Polish Diaspora. The first part is dedicated to the history of education in Polish language in Paris and Île-de-France region and its current form (Polish Embassy School and its affiliated schools). The second part pertains to the Ecole Nova Polska School. It presents the aims and ideas advanced by its founders, along with the programme and the school's organization chart. It also applies to the teachers, and the role of the student's parents. The third part regards the importance of culture within the scope of the school’s programme, and the ways to develop the cultural competence by the cooperation with the Polish Library in Paris and the Maison de l'Europe. The final part is practical, as it introduces three characters, three Polish mothers related to Ecole Nova Polska School and their families (Joanna, Victor and Mathilde; Magda and Sasza; Agnieszka, Peter and Gucio). The case studies shortly present the history of these women and different techniques of their bilingual parenting. It also show the School's impact on them, and the role this institution plays in their lives.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies