Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

"Analiza zapotrzebowania na organizację usług- studium przypadku".

Tytuł:
"Analiza zapotrzebowania na organizację usług- studium przypadku".
Analysis of demand for services organization- case study
Autorzy:
Modrzejowska, Agata
Słowa kluczowe:
service – market analysis – SWOT analysis – BCG matrix
usługa – analiza sektora – analiza SWOT – macierz BCG
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie sektora organizacji imprez okolicznościowych i edukacyjnych dla dzieci w Małopolsce. Autorka pracy bada i analizuje ten dział gospodarki poświęcając szczególną uwagę zapotrzebowaniu na świadczenie podobnych usług. Wybór tematu jest podyktowany rosnącą popularnością działalności usługowej, która w naturalny sposób staje się najważniejszą gałęzią gospodarki wypierając klasyczny przemysł wytwórczy lub stając się jego integralną częścią. W pracy postawiono hipotezę iż istnieje znaczące zapotrzebowanie na wykonywanie tego rodzaju usług, zwłaszcza w odniesieniu do tak nietypowego konsumenta jakim jest dziecko. Połączenie zabawy i edukacji to doskonały sposób na zagospodarowanie czasu i poszerzanie horyzontów najmłodszych. Z usług organizowania imprez okolicznościowych korzysta w tym momencie coraz więcej podmiotów, są nie tylko firmy ale także osoby prywatne a nawet instytucje państwowe. Autorka podjęła próbę stworzenia strategicznego zarysu nowopowstałego przedsiębiorstwa usługowego i zbadała jego szansę wejścia na rynek. Pod uwagę wzięto zarówno analizę potencjalnych mocnych i słabych stron jak i portfel proponowanych produktów w odniesieniu do istniejącej konkurencji. Praca skała się z dwóch głównych części. Pierwsza stanowi część teoretyczną, gdzie przestawiono charakterystykę usług we współczesnej gospodarce i zajęto się kwestią marketingu usług. Druga część ma charakter empiryczny- na przykładzie nowego usługodawcy- firmy BlueBell, która zamierza wejść na rynek, dokonano analizy sektora.Rozdział pierwszy zawiera teoretyczne informacje na temat usług- opisuje usługi w krajach rozwiniętych oraz ich, ogólnie przyjętą, specyfikację oraz klasyfikację, zajmuje się przeobrażeniami, którym ulegają usługi z punktu widzenia współczesnych trendów gospodarczych oraz precyzuje przedmiot i obszar usług organizowania imprez okolicznościowych i edukacyjnych. Rozdział drugi stanowi uzupełnienie rozdziału pierwszego. Jest poświęcony marketingowi usług, jego charakterystyce i elementom. Autorka zajęła się opisem planu marketingowego podejmując kwestię jego znaczenia dla działalności firmy. Na końcu rozdziału znajduje się opis usługodawcy nastawionego na klienta, który ma nadrzędne znaczenie w przypadku tego sektora gospodarki.Rozdział trzeci zajmuje się przyjętą metodyką badań. Zamieszczono tu definicję badania marketingowego, procesu badawczego i planu badania a także prezentacje metody analizy SWOT oraz macierz Boston Consulting Group. Rozdział czwarty analizuje oraz diagnozuje realną sytuację firmy BlueBell wchodzącej do sektora organizacji imprez okolicznościowych i edukacyjnych. Autorka wykonała analizę mocnych i słabych stron tego przedsiębiorstwa, określiła jego położenie strategiczne oraz przygotowała macierz BCG dla jego produktów. W części końcowej opisany jest faktyczny stan omawianego sektora na terenie województwa Małopolskiego oraz szanse na wypracowanie dobrej pozycji konkurencyjnej i możliwości rozwijania świadczonych usług.

The purpose of this paper is to present organizations and educational events for children sector in Galicia. The author investigates and analyzes this branch of the economy with particular attention to the demand for the provision of similar services. Topic selection is dictated by the growing popularity of the service activity, which naturally becomes the most important sector of the economy displacing classic manufacturing industry and becoming an integral part of it.The study hypothesized that there is a significant need to perform this type of service, particularly in relation to the consumer as unusual as a child. The combination of fun and education is a great way to occupy the time and broaden the horizons of children. The services to organize events at this time are using, more and more entities that are not only companies but also individuals and even institutions. The author has attempted to create a strategic overview of the newly established service enterprise and explore the opportunity to enter the market. Both the analysis of potential strengths and weaknesses as well as the portfolio of products offered in relation to the existing competition were taken into account.The work consists of two main parts. The first is theoretical, which shows the characteristics of services in the modern economy, and addresses the issue of marketing services. The second part is empirical and base on the example of a new service company - BlueBell who intends to enter the market.The first chapter contains theoretical information on the services-describes services in developed countries and their generally accepted specification and classification, deals with the transformations of services from the perspective of contemporary economic trends and clarifies the purpose and organization of the service area, and educational events.The second chapter is a supplement to the first chapter. It is dedicated to the marketing of services, its characteristics and elements. The author took a description of the marketing plan addressing its importance to the business. At the end of the chapter there is a description of a customer oriented service provider, who is of paramount importance to this sector of the economy.The third chapter deals with the research methodology adopted. Includes some definition of marketing research, the research process and the study plan and the presentation of the SWOT analysis method and matrix of the Boston Consulting Group.Chapter four analyzes and diagnoses the real situation of BlueBell entering the sector of organizing educational events. The author has done an analysis of the strengths and weaknesses of the company, has identified its strategic location and prepared the BCG matrix for its products. In the final part describes the actual state of the sector in the province of Malopolska and the chance to develop a good competitive position and opportunities to develop services.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies