Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Criteria for the analysis and evaluation of suppliers on the example of the company F.H.U. Jomar s.c.

Tytuł:
Criteria for the analysis and evaluation of suppliers on the example of the company F.H.U. Jomar s.c.
Kryteria analizy i oceny dostawców na przykładzie przedsiębiorstwa F.H.U. Jomar s.c.
Autorzy:
Droździewicz, Mateusz
Słowa kluczowe:
partnership, rating, relationship, supplier
dostawcy, ocena, partnerstwo, relacje
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy jest wskazanie kryteriów, które służą skutecznej analizie oraz ocenie dostawców w odniesieniu do przedsiębiorstwa handlowego F.H.U. Jomar. Autor bada pod tym kątem omawianą firmę posługując się arkuszem wyboru i oceny dostawców. Arkusz został skonstruowany przy wykorzystaniu metody punktowej i wzbogacony o graficzną prezentację konkurencyjności wybranych partnerów biznesowych w postaci wykresów radarowych.W pracy postawiono hipotezę iż F.H.U. Jomar odpowiednio kształtuje swoje relacje z dostawcami, dokonując ich trafnego wyboru. Przedsiębiorstwo bazuje na relacji kooperacji selekcjonując partnerów biznesowych, z uwzględnieniem kilku kluczowych kryteriów, takich jak terminowość realizacji zleceń, zgodność dostarczanego asortymentu z zamawianym, oferowana cena czy też rodzaj dostępnego asortymentu i świadczonych usług dodatkowych.Praca składa się z dwóch części. Pierwsza z nich ma charakter teoretyczny i podejmuje zagadnienia związane z zaopatrywaniem przedsiębiorstw, dobierania dostawców oraz prezentuje profil analizowanej firmy. Druga część ma charakter empiryczny, na przykładzie F.H.U. Jomar autor podejmuje się oceny i wyboru konkretnych dostawców.Rozdział pierwszy jest poświecony logistyce zaopatrzenia w przedsiębiorstwie i porusza zagadnienia takie jak istota logistyki zaopatrzenia, funkcje procesów zaopatrzeniowych czy potrzeby materiałowe, które mogą w firmie wystąpić. Ponad to omówione zostają współczesne łańcuchy dostaw wykazujące tendencję do przekształcania się w sieci.Rozdział drugi szeroko omawia metody i kryteria wyboru dostawców. Porusza tematykę partnerskich relacji z dostawcami oraz wzajemnego oddziaływania na linii dostawca - nabywca. Autor zajmuje się tutaj mierzeniem wartości i wyników partnerów biznesowych a także kwestią zarządzania powiązaniami z dostawcami.Rozdział trzeci stanowi prezentację badanej firmy z uwzględnianiem jej historii, oferowanego asortymentu i świadczonych usług oraz obszaru funkcjonowania. Rozdział czwarty w całości został poświęcony arkuszowi wyboru i oceny dostawców. W pierwszej części rozdziału znajduje się prezentacja przyjętej metody badawczej, w drugiej stworzony na potrzeby niniejszego opracowania arkusz wyboru i oceny dostawców dla F.H.U. Jomar. Partnerzy biznesowi są oceniani w czterech głównych kategoriach, z podziałem na szczegółowe cechy. Otrzymane wyniki dały podstawę do wyciągnięcia wniosków a także do zaproponowania możliwych usprawnień tak aby analizowane przedsiębiorstwo osiągało jak najlepsze wyniki sprzedażowe i wypracowywało coraz lepszą pozycję konkurencyjną.

The aim of this study is to identify criteria for effective analysis and evaluation of suppliers in relation to the trading company Jomar. Author examines the company discussed using the selection and evaluation of suppliers sheet. Sheet was developed using the method of scoring and enhanced with a graphical representation of the competitiveness of selected business partners in a radar chart.The study hypothesized that Jomar appropriately shaped their relationships with suppliers, making the right choice. The company is based on the relationship of cooperation, selecting business partners by a number of key criteria such as: timely delivery of orders, compliance of the ordered products with supplied ones, offered price range and type of services available as additional services.The study consists of two parts. The first one is theoretical and considers issues related to the supplying companies, matching suppliers and presents the profile of the company analyzed. The second part is empirical, on the example of Jomar author is trying to evaluate selection of specific suppliers.The first chapter is devoted to supply logistics in the company and raises issues such as the nature of supply logistics and procurement processes, which may occur in the company. There are also discussed more modern supply chains that are showing a tendency to transform into a network.The second chapter widely discusses the methods and criteria for selecting suppliers. Subject touches partnership relations with suppliers and interactions on the supplier – buyer line. Author is measuring the value and performance of business partners as well as the management of linkages with suppliers.The third chapter is a presentation of the audited company with internalisation of its history, its assortment and services and the area of operation.The fourth chapter is entirely selection and evaluation of suppliers worksheet. The first part of this chapter is to present the method of research, the second created for this study selection and evaluation of suppliers sheet for Jomar. Business partners are evaluated in four main categories, divided into specific features. The results gave a basis to draw conclusions and to propose possible improvements to the company analyzed so it could achieve thebest results and to develop more sales and a better competitive position.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies