Tytuł pozycji:
Social participation of young people in MMORPGs games on example of World of Warcraft
The work concerns the social participation of young people in MMORPG games. It also includes the latest theory on the relationship between virtual and real world, definitions that determine the category of social participation in the game and issues related to the "serious" games. Aim of this study was to investigate the factors influencing the social participation in the game and the develop guidance line for teachers working in the virtual world. In a study, youth participation in the game is determined by the time spent playing and the level achieved by a player. The test was carried out on a group of young people aged 16 to 18 years based on the methodology games studies on the Internet. The research can be concluded that, playing the young people who paid to play more than 10 hours a day is more committed to participate in the game than the players allocating less time on it.
Praca dotyczy uczestnictwa społecznego młodzieży w grach typu MMORPG. Uwzględniono w niej również najnowsze teorię dotyczące relacji świat wirtualnego i rzeczywistego, definicyjne ustalenia kategorii uczestnictwa społecznego w grze oraz zagadnienia związane z "poważnymi" grami. Celem pracy było poznanie czynników wpływających na uczestnictwo społeczne w grze oraz opracowanie wskazówek dla pedagogów pracujących w wirtualnym świecie. W badaniach za czynniki różnicujące uczestnictwo młodzieży w grze, przyjęto ilość czasu poświęconego grze i poziom postaci osiągnięty przez gracza. Badanie przeprowadzane były na grupie młodzieży w wieku 16 do 18 lat opierając się na metodologii badań gier w Internecie. W wyniku badań można było stwierdzić, że, grająca młodzież, która na grę poświęca więcej niż 10 godzin dziennie jest bardziej zaangażowana w uczestnictwo w grze niż gracze przeznaczający na nią mniej czasu.