Tytuł pozycji:
Elicitation of product attributes in laddering method
Głównym celem pracy magisterskiej jest ukazanie głównych założeń teorii środków-celów, metody badań ladderingowych w badaniach marketingowych oraz zagadnień związanych z technikami identyfikacji atrybutów produktów w badaniach ladderingowych.Atrybuty produktów istotne dla konsumentów są istotnym punktem wyjścia w badaniach zachowań i motywacji wyborów konsumenckich. Badacze, zarówno teoretycy badań marketingowych, jak i praktycy wynaleźli i opisali wiele technik identyfikacji takich atrybutów. Praca magisterska prezentuje wyniki badań porównawczych trzech technik identyfikacji atrybutów. Wyniki badania ujawniają różnice pomiędzy uzyskanymi przy zastosowaniu poszczególnych technik listami atrybutów produktów. Najważniejszym wnioskiem jest z badań jest wpływ rodzaju kategorii produktu na rezultaty technik identyfikacji atrybutów - te same techniki w odniesieniu do kategorii produktów niskiego i wysokiego zaangażowania mogą przynosić odmienne rezultaty.
The purpose of the master thesis is to present the main assumptions of Means-End Chains Theory and laddering method in marketing research, particularly different techniques of attributes elicitation in laddering.The very important first step for most instruments used in analyzing consumer choice and motivation is the identification of product attributes which are important to the consumer. A number of techniques have been developed to elicitate such attributes. The results of study on comparison of three different elicitation techniques have been described. A number of differences of respondents' lists of attributes generated by elicitation techniques have been identified for both low and high involvement products. The main finding is that elicitation techniques give different results when used on category of low or high engagement products.