Tytuł pozycji:
Oddziaływanie etnocentryzmu konsumenckiego na decyzje nabywcze Polaków
Purchasing decisions accompany billions of consumers globally everyday. Many rational and also irrational factors have an influence on them. For years, consumer choices are tested at various levels, but still they can not be fully predicted. The conducted studies show that Poles have really developed consumer awareness. They make purchasing decisions based complex themes and sophisticated preferences. Despite the barriers of research, it can be concluded that Poles often choose products of the home, but generally these are basic goods, such as food. Consumer ethnocentrism is a sign of closing national economies and the threat of globalization. In marketing approach, it is a fantastic competition stimulant in companies environment and can help to achieve the benefits of the consumer.
Decyzje nabywcze towarzyszą codziennie miliardom konsumentów na całym świecie. Wpływ na nie ma wiele czynników racjonalnych, ale również nieracjonalnych. Od lat wybory konsumenckie badane są na różnych płaszczyznach, jednak wciąż nie można ich w pełni przewidzieć. Przeprowadzone badania wskazują, że Polacy mają rozwiniętą świadomość konsumencką. Decyzje nabywcze podejmują w oparciu o rozbudowane motywy i wyszukane preferencje. Mimo ograniczeń badań, można stwierdzić, że Polacy wybierają często produkty pochodzenia rodzimego. Najczęściej są to jednak dobra podstawowe, np. żywność. Etnocentryzm konsumencki jest przejawem zamykania się narodowych gospodarek i zagrożeniem dla globalizacji. W ujęciu marketingowym stanowi on fantastyczny stymulant konkurencji między przedsiębiorstwami i może wyłącznie pomóc osiągnąć korzyści stronie konsumenckiej.