Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

NEW FILMMAKING TECHNIQUES IN AMERICAN BIOPIC CINEMA ON THE EXAMPLE OF IM NOT THERE BY TODD HAYNES, AMERICAN SPLENDOR BY SHARI SPRINGER BERMAN AND ROBERT PULCINI AND TARNATION BY JONATHAN CAOUETTE

Tytuł:
NEW FILMMAKING TECHNIQUES IN AMERICAN BIOPIC CINEMA ON THE EXAMPLE OF IM NOT THERE BY TODD HAYNES, AMERICAN SPLENDOR BY SHARI SPRINGER BERMAN AND ROBERT PULCINI AND TARNATION BY JONATHAN CAOUETTE
NOWE STRATEGIE W AMERYKAŃSKIM FILMIE BIOGRAFICZNYM NA PRZYKŁADZIE I’M NOT THERE TODDA HAYNESA, AMERICAN SPLENDOR SHARI SPRINGER BERMAN I ROBERTA PULCINIEGO ORAZ TARNATION JONATHANA CAOUETTE’A
Autorzy:
Polak, Urszula
Słowa kluczowe:
film biograficzny, kolażowość, intertekstualność
biopic, collage, intertextuality
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This work focuses on new techniques in American biopic cinema of the last decade. Innovative filmmaking is analyzed on the example of three films: I’m not there by Todd Haynes, American Splendor by Shari Springer Berman and Robert Pulcini and Tarnation by Jonathan Caouette. The analysis shows that formal experiments, collage and intertextuality, never present in biopic cinema on such a scale before, have become techniques for original biographic portrayal. The aim of this work is to gain insight in these techniques and show how they have led to the redefinition of the biopic genre.

Celem niniejszej pracy jest przyjrzenie się nowym strategiom w amerykańskim filmie biograficznym ostatniego dziesięciolecia. Nowatorskie nastawienie twórców filmowych życiorysów i tym samym redefinicję gatunku, jakim jest biografistyka filmowa analizuję na przykładzie trzech filmów: I’m not there Todda Haynesa, American Splendor Shari Springer Berman i Roberta Pulciniego oraz Tarnation Jonathana Caouette’a. Najistotniejszymi cechami wspólnymi dla owych filmów są eksperymenty formalne, intertekstualność i kolażowość. Strategie te nigdy wcześniej nie wykorzystywane w filmie biograficznym na taką skalę, współcześnie pozwalają na zerwanie z utartymi w filmowej tradycji regułami i redefinicję gatunku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies