Tytuł pozycji:
Web site optimization
The thesis describes various aspects of web site optimization. In particular, the following division has been made: optimization for search engines, optimization for web users, optimization of administration processes.The term "optimization" is understood as performing tasks, which result in a positive effect in a given context, for example:- achiveing a higher position within the search engine result pages for a given search term,- increasing the click through rate in the search results,- making the web site navigation quicker and easier, which results in a higher conversion rate (which is a percentage number of achived goals, like sales in an e-commerce shop or submitting the user's contact information in a form),- making the administration processes (like publishing new content or monitoring the statistics) faster to perform.The goal of this thesis is to show the theoretical and practical capabilities of web site optimization, which include the ease of interacting with the website by its users, increasing the ranking of a web site in the search results and making web site management faster and easier.The thesis includes many examples based on the world's most popular Content Management System - WordPress.The problems, solutions and information in this thesis is supported by examples and practical solutions that were built by eighter third parties or the author himself. The thesis also describes the creation and implementation of a web site analysis tool, that validates various signals important for the search engines.
Praca porusza rozmaite aspekty optymalizacji stron internetowych, ze szczególnym uwzględnieniem optymalizacji dla wyszukiwarek, optymalizacji dla internautów oraz optymalizacji procesów administracyjnych.Przez optymalizację rozumie się podejmowanie działań, które wywołują pozytywny efekt w danym kontekście, na przykład:- podwyższenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania dla danej frazy,- podniesienie współczynnika klikalności strony w wynikach wyszukiwania,- ułatwienie i przyspieszenie nawigacji po stronie, której efektem jest podniesienie współczynnika konwersji (wyrażonej procentowo liczby osiągniętych celów, np. sprzedaży w sklepie, czy pozostawionych danych kontaktowych),- przyspieszenie procesów administracyjnych, takich jak publikowanie nowych treści lub monitorowanie statystyk.Celem pracy jest przedstawienie teoretycznych i praktycznych możliwości optymalizacji stron internetowych, które obejmują usprawnienie interakcji internauty ze stroną, podwyższenie rankingu witryny w wyszukiwarkach, a także ułatwienie i przyspieszenie zarządzania stroną.W pracy pojawia się wiele przykładów obejmujących najpopularniejszy na świecie system zarządzania treścią - WordPress.Omówione w pracy problemy i zagadnienia poparto przykładami, a także praktycznymi rozwiązaniami zbudowanymi przez podmioty zewnętrzne lub autora. W ramach pracy opisano także wdrożenie narzędzia, które pozwala zautomatyzować testowanie wielu istotnych elementów optymalizacyjnych dla wyszukiwarek.