Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Educational conditioning of cultural capital development in rural areas in Poland

Tytuł:
Educational conditioning of cultural capital development in rural areas in Poland
Edukacyjne uwarunkowania rozwoju kapitału kulturowego na obszarach wiejskich w Polsce.
Autorzy:
Bierońska, Joanna
Słowa kluczowe:
kapitał kulturowy, system edukacji, awans społeczny, ruchliwość społeczna
cultural capital, the education system, social advancement, social mobility
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Education is a field which exerts a considerable impact on the functioning of a political system. Accordingly, the educational system is one of the most important subsystems of society enabling maintenance of law and order.The notion of educational system is inextricably connected with the notion of cultural capital. This concept was a point of reference in the research of Pierre Bourdieu who in his Reproduction in Education Society and Culture puts an emphasis on all the aspects of education and training, which have a systemic character. Bourdieu asserts that one can interpret them in terms of symbolic violence procedures. This kind of violence is based on the selection and imposing certain meanings and values corresponding to the philosophy of dominant classes on individuals and social groups. According to Bourdieu cultural capital is the main systemic reproduction instrument, in other words a factor which prevents social mobility.The aim of this study is to identify all types of factors and stages of involvement of individuals in the educational system which proved to have beneficial effects on the increase of their cultural capital. Taking an expanded time horizon into consideration this increase has an influence on their career accomplishment and social mobility.

Oświata jest dziedziną, która w sposób niezwykle istotny wpływa na funkcjonowanie systemu państwowego. System oświaty jest bowiem jednym z najważniejszych podsystemów społeczeństwa, dzięki któremu możliwe jest utrzymanie ładu i porządku społecznego.Pojęcie systemu edukacji jest nierozerwalnie związane z pojęciem kapitału kulturowego. Koncepcja ta stanowiła ważny punkt odniesienia w badaniach Pierre’a Bourdieu, który w swojej Reprodukcji. Elementach teorii systemu nauczania, skupił się na wszystkich działaniach edukacyjno-wychowawczych (mających charakter systemowy), które interpretować można w kategoriach mechanizmów przemocy symbolicznej. Przemoc ta, wg niego, poległa głównie na selekcji i narzucaniu jednostkom oraz grupom społecznym konkretnych znaczeń oraz wartości zgodnych z filozofią klas dominujących. Kapitał kulturowy, w myśl teorii Bourdieu, jest głównym narzędziem reprodukcji systemowej - czyli czynnikiem, który blokuje jednostkom możliwość awansu społecznego.Celem niniejszej pracy zatytułowanej Edukacyjne uwarunkowania rozwoju kapitału kulturowego na obszarach wiejskich w Polsce, jest zidentyfikowanie wszelkich czynników oraz etapów uczestnictwa jednostek w systemie edukacji, które w sposób pozytywny wpłynęły na wzrost ich kapitału kulturowego – co, biorąc pod uwagę szerszy horyzont czasowy, wpływa na możliwość osiągnięcia przez nie sukcesu zawodowego i awansu społecznego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies