Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The image of Russia in Polish weekly reviews: "Wprost" and "Polityka" in the period of 2004-2012. Between the "wild bear" and "Moscow friend".

Tytuł:
The image of Russia in Polish weekly reviews: "Wprost" and "Polityka" in the period of 2004-2012. Between the "wild bear" and "Moscow friend".
Wizerunek Rosji na łamach tygodników "Wprost" i "Polityka" w latach 2004-2012. Między "niedźwiedziem w barłogu" a "przyjacielem Moskalem"
Autorzy:
Czerwińska, Barbara
Słowa kluczowe:
the image of Russia in press
wizerunek Rosji w polskich tygodnikach
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this thesis was to analyze the image of Russia in polish weekly reviews “Wprost” and “Polityka” in the period 2004-2012. Analysis contained: headlines, covers, that refered to Russia and focused on different fields of activity: policy, culture, society, and polish-russian relations. Analysis exhibited the influence of Russian policy on the image of Russia. “Wprost” weekly completely was dominated by policy at the expense of the theme of society, culture and others. The image of Russia is quite aggressive. In the columns of “Wprost” this country is unpredictable and cannot forget about the imperial times articles are mostly based on predjudices and history. “Polityka” weekly has another perspective on this country. The balance between policy and another aspects of relations can be seen.

Praca ta miała na celu przedstawienie wizerunku Rosji oraz relacji polsko-rosyjskich na łamach polskich tygodników opinii „Wprost” i „Polityka” na podstawie artykułów w latach 2004-2012. Analizę podjęto na wielu polach: konstrukcji nagłówków artykułów dotyczących Federacji Rosyjskiej, okładek dotyczących Rosji. Zbadano przedstawienie polityki zagranicznej Federacji Rosyjskiej, wizerunek społeczeństwa rosyjskiego, kultury, a także relacji polsko-rosyjskich prezentowanych na łamach obu tygodników w aspekcie polityki, ekonomii, stereotypów, czy historii. Analiza pokazała, jak bardzo polityka Federacji Rosyjskiej i prezydenta Putina wpływa na postrzeganie Rosji przez dziennikarzy obu tygodników. W tygodniku „Wprost”, zdominowała ona całkowicie wizerunek Rosji, to ona jest częścią składowa całego obrazu, choć ukazują się także artykuły dotyczące społeczeństwa czy kultury zostają one przesłonięte przez politykę, która pokazuje, że Rosja jest krajem nieprzewidywalnym, trudnym. Tygodnik „Polityka” stara się bardziej równoważyć ten wizerunek polityczny, obszernymi i ciekawymi reportażami.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies