Tytuł pozycji:
Przejawy i uwarunkowania niepowodzeń szkolnych uczniów klas gimnazjalnych
Przejawy i uwarunkowania niepowodzeń szkolnych uczniów klas gimnazjalnych.Niniejsza praca zawiera opis zjawiska niepowodzeń szkolnych. W rozdziale I prezentowana została terminologia odnosząca się do prezentowanego tematu, rozwój psychofizyczny uczniów klas gimnazjalnych, charakterystyka niepowodzeń szkolnych, w tym również przyczyny, skutki, uwarunkowania, a także profilaktyka niniejszego zjawiska. Rozdział II opisuje problematykę prowadzonych badań, zmienne, wskaźniki, narzędzia oraz techniki badawcze, które zostały wykorzystane do przeprowadzenia badań na temat niepowodzeń szkolnych. Przedstawiona została tu również charakterystyka zarówno badanych grup, jak i również zgromadzonych danych. Kolejne rozdziały poświęcone zostały analizie wyników badań oraz uogólnieniom i wnioskom z diagnozowanego problemu.
Indications and conditioning of educational failures of the grammar school students.Presented thesis includes a description of educational failures phenomenon. Chapter I depicts a terminology which relates to the presented topic, psychophysical development of the grammar school students, characteristics of educational failures as well as causes, effects, conditionings and also preventive treatment of the presented phenomenon. Chapter II describes problems of the researches, variables, rates, tools and research techniques, which were used in the studies on educational failures. Characteristics of both surveyed groups and collected data were also presented. Next chapters were devoted to analysis of results of the researches as well as generalizations and conclusions of a diagnosable problem.