Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The effects of addiction junior high school students to computer games

Tytuł:
The effects of addiction junior high school students to computer games
Skutki uzależnienia młodzieży gimnazjalnej od gier komputerowych
Autorzy:
Domagała, Małgorzata
Słowa kluczowe:
gry komputerowe, uzależnienie, skutki, młodzież gimnazjalna
computer games, addiction, effects, youth gymnasium
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
My work consists of four chapters. In the first chapter I analyze the literature on the topic: the terminology work, mental and physical development of young people in adolescence and early development of computer games, computer games categorization, the phenomenon of addiction to computer games in general. The key terms that appear in my work are: addiction, gambling addiction, game, computer game. The second chapter presents the methodology of research of its own. In order to solve research problems, I applied the following methods: interview, questionnaire, scaling, analysis of the content of essays. Mentioned methods has studied a group of 129 people aged 14-16 years from two secondary schools, located in the municipality of Trzciana (district bocheński), where I come from. In the third chapter I make a detailed analysis conducted my research. All what the students were categorized and included in the group, as reflected in the tables and graphs of test results. The fourth chapter is a section summarizing the work, which are generalizations and conclusions from the study.

Moja praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale analizuję literaturę przedmiotu na temat: terminologii pracy, rozwoju psychofizycznego młodzieży w okresie dorastania, początków i rozwoju gier komputerowych, kategoryzacji gier komputerowych, zjawiska uzależnienia od gier komputerowych w ogóle. Podstawowymi terminami pojawiających się w mojej pracy są: uzależnienie, uzależnienie od gier, gra, gra komputerowa. Drugi rozdział zawiera metodologię badań własnych. W celu rozwiązania problemów badawczych zastosowałam następujące metody: wywiad, kwestionariusz ankiety ze skalowaniem, analizę treści wypracowań. Wymienionymi metodami przebadałam grupę 129 osób w wieku 14-16 lat z dwóch szkół gimnazjalnych, znajdujących się na terenie gminy Trzciana (powiat bocheński), z której pochodzę. W trzecim rozdziale dokonuję szczegółowej analizy przeprowadzonych przeze mnie badań. Wszystkie wypowiedzi uczniów zostały skategoryzowane i ujęte w grupy, co odzwierciedlają tabele i wykresy z wynikami badań. Czwarty rozdział pracy jest rozdziałem podsumowującym, w którym znajdują się uogólnienia i wnioski z badań.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies