Tytuł pozycji:
Social and educational function of children whose family at risk of family circle pathology.
Niniejsza praca stanowi rozprawę nad społeczno-edukacyjnym funkcjonowaniem dzieci pochodzących z rodzin zagrożonych patologią środowiska rodzinnego. Jej głównym celem jest próba ukazania wpływu funkcjonowania rodziny dysfunkcjonalnej na wychowanie dziecka oraz ograniczeń jakie niesie za sobą bytowanie w środowisku patogennym.Badaniem objęto grupę 25 dzieci w wieku 7- 12 lat uczestniczących w zajęciach pozalekcyjnych organizowanych przez Ognisko Wychowawcze będące placówką wsparcia dziennego. Badania pozwoliły ustalić, iż respondenci otwarci są na nową wiedzę i doświadczenia, jedynym ograniczeniem stojącym na przeszkodzie jest rodzina, z której się wywodzą.Do weryfikacji założonych hipotez posłużono się metodą sondażu diagnostycznego, narzędzia badawcze pracy stanowiły dwa kwestionariusze wywiadu z wychowawcą w opracowaniu własnym oraz modyfikowane narzędzia wystandaryzowane.W wyniku przeprowadzonych badań stwierdzono, iż na funkcjonowanie badanych jednostek negatywny wpływ nieustannie wywiera środowisko rodzinne.Opierając się na uzyskanych wynikach badań zaproponowano również postulaty dla praktyki pedagogicznej.
This composition is a dissertation about social and educational function of children whose family at risk of family circle pathology. The main point is attempt of showing the influence of dysfunctional family’s function of upbringing child and limitation with there bring after existencion in pathological circle.There was a group of children in age of 7-12 years old who were under research during after-school lessons, organized by educational organization that is a place for daily help. This research permitted to settle that people who were researched are open for new knowledge and experiments only one limit with stands on obstruction, is the family where they come from.For the verification to assume o hypothesis it was used diagnostic sounding method, there were two questionnaires of interview with a tutor were conventional instruments.In the result of the research realization noted that function of researched children negative influence continually is pressing family circle.To support of received result of the research it was also suggested postulates for pedagogical practices.