Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Globalny kryzys finansowy lat 2007-2008 w polskich tygodnikach opinii. Analiza zawartości i treści "Polityki" i "Newsweeka Polska" z roku 2008

Tytuł:
Globalny kryzys finansowy lat 2007-2008 w polskich tygodnikach opinii. Analiza zawartości i treści "Polityki" i "Newsweeka Polska" z roku 2008
Global financial crisis 2007-2008 in Polish weekly magazines. Content analysis of "Polityka" and "Newsweek Polska" from 2008
Autorzy:
Stempień, Justyna
Słowa kluczowe:
tygodniki opiniotwórcze - analiza zawartości prasy – dziennikarstwo ekonomiczne - globalny kryzys finansowy
weekly magazines - content analysis of the press - economic journalism –\nglobal financial crisis
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W niniejszej pracy magisterskiej zbadano i porównano, jak na łamach dwóch polskich tygodników opinii – „Polityki” i „Newsweeka” prezentowano problematykę globalnego kryzysu finansowego 2007-2008. W tym celu dokonano analizy zawartości i treści prasy. W badaniu wykorzystano materiały prasowe, które pojawiały się w wyżej wymienionych tygodnikach w roku 2008. W analizie posłużono się zarówno ilościową, jak i jakościową (pogłębioną) metodą badawczą. Badanie przeprowadzono z wykorzystaniem dwóch kluczy kategoryzacyjnych. Całość rozważań została osadzona na teorii prasoznawstwa, dziennikarstwa ekonomicznego oraz metodologii badań społecznych.

The present master’s thesis covers a comparative analysis of the issue of the global financial crisis 2007-2008 in two Polish weekly magazines – “Polityka” and “Newsweek Polska”. As a research method there was used the content analysis of the press. To the analysis there were used various press materials which appeared in the above-mentioned weekly magazines in 2008. There were used two different techniques of analysis – quantitative and qualitative (in-depth). To the research there were used two categorization keys. All this considerations are based on the theory ofthe press, economic journalism and methodology of social research.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies