Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Granica Zofii Nałkowskiej - nowe spojrzenie na miejsce powieści w kanonie lektur szkolnych

Tytuł:
Granica Zofii Nałkowskiej - nowe spojrzenie na miejsce powieści w kanonie lektur szkolnych
'The Frontier' by Zofia Nalkowska- a new look on the place of novel within the set of school books
Autorzy:
Greszta, Wioleta
Słowa kluczowe:
school, interpretation, reinterpretation, novel, Frontier
szkoła, interpretacja, reintepretacja, powieść, Granica
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This work is dedicated to the famous novel by Zofia Nałkowska - The Frontier. The reason I chose this book is because I wanted to reinterpret it and to try to make sample lesson plans. My work contains five chapters. In the first part I describe the profile of the new reader as well as give a theoretical look at the problem of high school required reading books. The second chapter deals with historical and literary aspects of The Frontier. The third part is dedicated to the analysis of the contents of various novels by Nałkowska in high school textbooks, curricula, and lesson plans. The fourth part is essentially about presenting the research findings, whereas the final part includes suggestions of lesson plans on The Frontier.

Niniejsza praca poświęcona jest przede wszystkim Granicy Zofii Nałkowskiej. Wybór tematu podyktowany był głównie chęcią podjęcia próby nowego odczytania Granicy, stworzenia propozycji scenariuszy lekcji. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Część pierwsza to charakterystyka nowego odbiorcy oraz teoretyczne spojrzenie na problem kanonu lektur w szkole. W drugim rozdziale podjęte są rozważania na temat historycznoliterackiego ujęcia Granicy. Trzecia część natomiast poświęcona jest analizie treści dotyczących powieści Zofii Nałkowskiej przedstawionych w wybranych podręcznikach szkolnych, programach nauczania oraz scenariuszach lekcji. Czwarta część pracy to przede wszystkim opracowanie wyników badań, natomiast w ostatnim rozdziale znajdują się propozycje scenariuszy lekcji o Granicy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies