Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Komunikacja marketingowa na rynkach międzynarodowych. Analiza zawartości wybranych przekazów marketingowych.

Tytuł:
Komunikacja marketingowa na rynkach międzynarodowych. Analiza zawartości wybranych przekazów marketingowych.
Marketing communications in international markets. The content analysis of selected marketing messages
Autorzy:
Wiatr, Kamil
Słowa kluczowe:
Internet, komunikacja, marketingowa, międzynarodowy
communication, international, Internet, marketing
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy omówiono problem komunikacji marketingowej na rynkach międzynarodowych nie tylko na poziomie terminologicznym, ale przede wszystkim w kontekście kulturowych, ekonomicznych i społecznych uwarunkowań tego procesu. Celem pracy było odkrycie pewnych mechanizmów umożliwiających dotarcie do różnych odbiorców na całym świecie. Dodatkowo praca miała na celu zobrazowanie wiedzy użytkowników Internetu na temat komunikacji marketingowej oraz ich poglądów na jej formę i przyszłość. Powyższe zagadnienia omówiono w oparciu o dostępną literaturę (m.in.: D. Hoffman, T. Novak „Marketing in Hypermedia Computer-Mediated Environments: Conceptual Foundations”, M. Lisowska- Magdziarz „Analiza zawartości mediów”) oraz przeprowadzone badania (analiza zawartości wybranych przekazów marketingowych oraz ankieta).Badania dowiodły, że chwyty stosowane przez współczesną komunikację marketingową są dostosowane do konkretnego odbiorcy. Co więcej, forma komunikacji marketingowej uzależniona jest od retoryki, kultury, społeczeństwa, cech narodu oraz systemu prawnego. Wykazano również, że największym wyzwaniem dla komunikacji marketingowej jest jej nienatarczywa forma oraz, że polscy użytkownicy Internetu wykazują się znajomością komunikacji marketingowej oraz jej sposobu funkcjonowania w Internecie (aż 61,47% ankietowanych potrafiło wskazać polskie przedsiębiorstwa, które osiągnęły zagraniczny sukces dzięki prawidłowemu zastosowaniu komunikacji marketingowej).

My MA thesis discusses the problem of marketing communications in international markets, not only at the level of terminology, but also in the context of cultural, economic and social conditions of the process. The aim of it was to discover some mechanisms in order to get through to different audiences around the world. In addition, my MA thesis was to illustrate the knowledge of the Internet users on marketing communications and their views on the form and the future. These issues are discussed on the basis of the available literature (D. Hoffman, T. Novak "Marketing in Hypermedia Computer-Mediated Environments: Conceptual Foundations", M. Lisowska-Magdziarz "Analiza zawartosci mediow") and the researches (analysis contents of selected marketing messages and survey).The researches have shown that tricks used by modern marketing communications are tailored to the specific recipient. What is more, the form of marketing communication is dependent on rhetoric, culture, society, nation and the characteristics of the legal system. It was also found that the biggest challenge for the marketing communication is its harmless form and that the Polish Internet users have a knowledge of it and the way the Internet works (up 61.47% of the respondents were able to indicate Polish companies that have achieved international success through the correct communication marketing).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies