Tytuł pozycji:
Informacyjno-perswazyjna rola kampanii społecznych. Studium przypadku kampanii skierowanych do kierowców.
Walska, Aneta (2013). Informacyjno-perswazyjna rola kampanii społecznych. Studium przypadku kampanii skierowanych do kierowców. Praca licencjacka napisana pod kierunkiem dr Grzegorza Barana. Kraków: Instytut spraw publicznych, 73 s., 47 poz. bibl., 1 aneks. Przedmiotem pracy jest zagadnienie informacyjno-perswazyjnej roli kampanii społecznych. Praca skupia się na wybranym temacie, poruszanym przez kampanie – bezpieczeństwie na drodze. Zostanie w niej przedstawiona definicja kampanii społecznej, sposoby jej funkcjonowania, metody oddziaływania, a także zostanie poruszony problem wypadków drogowych. Zostaną przedstawione statystyki wypadków na polskich drogach w ciągu ostatnich lat. Będzie również dokonana analiza przeprowadzonego badania, które ma na celu ocenić świadomość odbiorców w zakresie kampanii społecznych, a także bezpieczeństwa ruchu drogowego. Poznane zostaną opinie na temat skuteczności kampanii i innych czynników zwiększających bezpieczeństwo na drodze. Wszystkie te zabiegi pozwolą stwierdzić, czy kampanie są uważane za potrzebne i czy odnoszą w Polsce oczekiwany skutek.
Walska, Aneta (2013). The information and persuasion role of social campaigns. The case study of campaigns addressed to drivers. The subject of the work is the issue of information and persuasion role of social campaigns addressed to drivers. Bachelor’s work was written under the direction of Dr. Grzegorz Baran. Cracow: The Institute of Public Affairs, 73 s., 47 bibliographic elements, 1 annex. Work focuses on a specific topic-safety campaign on the road. I will set out the definition of a social campaign, methods of its functioning, methods of influence and will be agitated the problem of road accidents. I also will present statistics of accidents on polish roads in recent years. I show carried out analysis of a study which aims is to explore the consciousness of recipients in social campaigns and road safety too. Next, I present opinions about the effectiveness of campaigns and other factors that increase safety on the road. All these activities will allow determine whether the campaigns are considered necessary and it relates in Poland desired effect.