Tytuł pozycji:
Online marketing and its impact on consumer behavior
Król, Arleta (2013). Online marketing and its impact on consumer behavior. BA dissertation written under the diresction of dr Grzegorz Baran. Krakow: The Institute of Public Affairs Jagiellonian University, 81 s., 63 bibligraphic elements. The subject of the work is online marketing, which has an impact on the creation of attitudes among consumers. This article discusses the online marketing tools and their application. The first and second chapter allows to understanding of the changes taking place in the marketing and Internet marketing caused by technological progress. Are described sender and receiver of online marketing and ways of communication between them. The third chapter contains explanations of concepts: the consumer, e-consumer and prosumer. There is also a comparison of consumers and e-consumers with a description of the purchasing process. Mentioned is the role of the Internet economy at the present time. The fourth chapter is a presentation and analysis of research on consumer behavior of Polish surfers, to scientific papers and a statement of the common results
Król, Arleta (2013). Marketing internetowy i jego wpływ na postawy konsumenckie. Praca licencjacka napisana pod kierunkiem dr Grzegorza Barana. Kraków: Instytut Spraw Publicznych UJ, 81 s., 63 poz. bibl. Przedmiotem pracy jest marketing internetowy, który ma wpływ na kreowanie postaw wśród konsumentów. W pracy omawiane są narzędzia marketingu internetowego i ich zastosowanie. Pierwszy i drugi rozdział przybliżają zrozumienie zmian zachodzących w marketingu i marketingu internetowym wywołanych postępem technologicznym. Opisani są nadawcy i odbiorcy marketingu internetowego, jak i sposoby komunikacji między nimi. W trzecim rozdziale znajdują się wyjaśnienia pojęć: konsument, e-konsument i prosument. Znajduje się też tam porównanie konsumentów z e-konsumentami wraz z opisem procesu nabywczego. Wspomniana też jest rola gospodarki internetowej w obecnych czasach. Czwarty rozdział to przedstawienie i analiza badań z zakresu zachować konsumenckich polskich internautów, porównanie do naukowych opracowań i zestawienie wspólnych wyników