Tytuł pozycji:
Reality shows in the process of creating new media images. Celebrities in mass culture.
Television and the reality shows it creates are constantly producing new media images. Receivers of those contribute to the spreading of the creations attributed to television. The era of voyeuristic programmes evoked a new way of looking at “the box”. The need for entertainment has become the main function of television and its message focused mainly on the lives of the famous. Celebrities have grown to be an indispensable product, constantly present in the minds of the society, and their public images are considered marketable goods. Advertising their lifestyles, however, is doubtful. The Internet reinforces the images of “the rich and the famous” and the phenomenon is developing rapidly, much to the wide audiences' approval.
Telewizja i tworzone przez nią programy reality show nieustannie kreują nowe wizerunki medialne. Odbiorcy owych przekazów przyczyniają się do rozpowszechniania treści oraz kreacji, jakie stają się nieodłącznym elementem działania medium. Era programów voyeurystycznych spowodowała powstanie nowego sposobu postrzegania „szklanego okienka”. Zapotrzebowanie na rozrywkę stało się nadrzędną funkcją telewizji a jej przekaz skupiony w dużej mierze na życiu osób znanych. Celebryci stali się produktem niezastąpionym, dzięki czemu mogą być wciąż obecni w świadomości społecznej. Ich wizerunek postrzegany jest, jako towar na sprzedaż. Promowanie ich postaw i wytworów budzi jednak wątpliwości. Również Internet przyczynia się do rozpowszechniania treści wykreowanych jednostek. Zjawisko to jednak bezustannie się rozwija zyskując poparcie i aprobatę szerokiej rzeszy odbiorców.