Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Family determinants of self-esteem high school teenagers

Tytuł:
Family determinants of self-esteem high school teenagers
Rodzinne uwarunkowania samooceny młodzieży licealnej
Autorzy:
Jewuła, Małgorzata
Słowa kluczowe:
adolescence, self-esteem, family, teenagers, influence
adolescencja, samoocena, rodzina, młodzież, oddziaływanie
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca składa się z trzech części. Pierwsza z nich to część teoretyczna, która zawiera trzy rozdziały dotyczące: przedstawienia rodziny jako środowiska wychowawczego, omówienia okresu adolescencji, oraz problematyki samooceny w perspektywie literatury przedmiotu. Druga z części, metodologiczna omawia cel, przedmiot badań, problematykę badawczą a także zmienne. Znajduje się w niej również analiza metod (sondaż diagnostyczny), technik (ankieta) i narzędzi badawczych (Kwestionariusz Samooceny L. Niebrzydowskiego, dwa kwestionariusze badające rodzinę pochodzenia, autorstwa Marii Ryś: Kwestionariusz Stylu Wychowania w Rodzinie, Kwestionariusz Badania Struktury Środowiska Rodzinnego, oraz autorski kwestionariusz ankiety. Część metodologiczna zawiera również informacje na temat organizacji przebiegu badań i charakterystykę badanej grupy, czyli młodzieży licealnej z Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych w Wojniczu. Ostatnia z części, to analiza i interpretacja wyników badań własnych. Zawiera ona omówienie poziomu samooceny młodzieży licealnej w trzech perspektywach: cech socjodemograficznych badanych, cech systemu rodzinnego respondentów, a także cech rodziny, jako środowiska socjalizacyjno – wychowawczego. Pracę kończy podsumowanie i wnioski z badań. Znajdują się w nim również informacje na temat realizacji celu teoretyczno – poznawczego, oraz praktyczno – wdrożeniowego.

The project consists of three parts. First part is theoretical and includes three chapters concerning such issues as: family as the educative environment, adolescence period, as well as self-esteem issue from a perspective of subject literature.Second part of the project is methodological that comments on not only the purpose, subject research, research problems but also on variables. The second part also includes method analysis (diagnostics opinion poll), technics (survey), and research tools (“Self Esteem Questionnaire” by L. Niebrzydowski , two questionnaires researching ancestry family by Mary Ryś: Family Upbringing Style Questionnaire, Family Structure Research Questionnaire and a complimentary copy of survey. Methodological part also includes information about survey organization as well as surveyed group’s characteristics, namely students of Technical and Lyceum Complex in Wojnicz.Third part of the project is devoted to analysis and approach to the research results. It discusses the level of high school students’ self- esteem considered from three views: demographic features, surveyed family system characteristics, family characteristics as a social and educational environment.The project is finished with the summary and survey results. It is also devoted to accomplishment of theoretical, cognitive practical and introductory purposes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies