Tytuł pozycji:
Analiza efektu kraju pochodzenia na przykładzie marki Farmona
Celem niniejszej pracy magisterskiej jest analiza efektu kraju pochodzenia wraz z pokrewnymi mu mechanizmami i postawami. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym przedstawione zostały podstawowe pojęcia marketingu międzynarodowego, efektu kraju pochodzenia oraz innych zjawisk z nimi powiązanych.W części drugiej znaleźć można informacje na temat rodowodu kosmetyków oraz ich rozwoju na przestrzeni wieków. Zamieszczone zostały również dane dotyczące wielkości sprzedaży, kanałów dystrybucji i innych wielkości charakteryzujących polski rynek kosmetyków.Rozdział trzeci dotyczy zagadnień związanych z przeprowadzaniem badań społecznych i marketingowych. Zaprezentowane zostały metody i narzędzia wykorzystywane w badaniach empirycznych, które odpowiednio zastosowane pozwolą na zgromadzenie wartościowych danych.Ostatni rozdział zawiera prezentację przeprowadzonych badań. Postawione hipotezy badawcze pozwalają odpowiedzieć na pytanie jaki wpływ ma efekt kraju pochodzenia na postrzeganie marki Farmona i jakie działania marketingowe powinny z tego wynikać.
The purpose of this M.A thesis is analyzing the country of origin effect and other similar things. The thesis is composed on four chapters. In the first on presenting are basic terms connected with international marketing, country of origin effect and other similar terms.In the second part is possible to find information about history of cosmetics and development of them. They were also approximate aspect of Polish cosmetic market such as distribution and volume of sales.The chapter number three concerns issues connected with methods and tools of marketing researches. They were shown methods used in empirical researches.The final chapter constitute is a presentations of conducted researches. Constructed hypotheses allow to answer a question how country of origin effect influences on perception of the Farmona brand and what actions should be taken.