Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Bariery obcokrajowców w dostępie do informacji publicznej na przykładzie uczniów Calleo. Szkoły Języka Polskiego w Krakowie.

Tytuł:
Bariery obcokrajowców w dostępie do informacji publicznej na przykładzie uczniów Calleo. Szkoły Języka Polskiego w Krakowie.
Foreginer’s barriers in acces to public information on example students of Calleo. School of Polish in Cracow
Autorzy:
Pociecha, Małgorzata
Słowa kluczowe:
bariery informacyjne; użytkownicy informacji; informacja publiczna; Calleo. Szkoła języka polskiego
information barriers; information users; public informations; Calleo. School of Polish
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main objective of this thesis is description of information barrers, which foreigners in Poland are forced to face. Author examine foreigners as a users of public information and identify the most common information barriers. This work presents possibilities of elimination those barriers. The method of criticism and analysis of the literature was used in this paper. By using the methodology taken from social sciences, surveys were conducted twice. In 2013 on a group of 44 students and in 2013 on group of 39 students in Krakow Calleo. School of Polish. The questionnaire used as a research tool refers to universal typology of information barriers by T.D. Wilson. An analysis of results shows that information barriers are mainly related to characteristic of information users.

Przedmiotem pracy są bariery informacyjne na jakie napotykają obcokrajowcy przebywający w Polsce. Celem pracy jest zidentyfikowanie barier informacyjnych występujących podczas wyszukiwania informacji publicznych a także przedstawienie możliwości eliminacji wykazanych barier. W pracy zastosowano metodę analizy i krytyki piśmiennictwa. Przy użyciu metodologii zaczerpniętej z nauk socjologicznych (technika badań ankietowych) dwukrotnie przeprowadzono badania ankietowe. W roku 2012 zbadano grupę 44 uczniów krakowskiej szkoły języka polskiego Calleo. W 2013 roku badania przeprowadzono na grupie 39 uczniów. W pracy i badaniach odwołano się do uniwersalnej typologii barier informacyjnych T.D. Wilsona. Analiza materiału badawczego wykazała, że występujące bariery są związane głównie z cechami użytkowników informacji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies