Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

'The Doll' of Bolesław Prus - school interpretations and reinterpretations

Tytuł:
'The Doll' of Bolesław Prus - school interpretations and reinterpretations
„Lalka” Bolesława Prusa - szkolne interpretacje i reinterpretacje
Autorzy:
Jachym, Anna
Słowa kluczowe:
School, interpretation, reinterpretation, novel, Doll, curriculum, Reading, motivation
szkoła, interpretacja, reinterpretacja, powieść, Lalka, scenariusze, czytanie, motywacja
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wybór tematu pracy dyplomowej został podyktowany potrzebą nowego spojrzenia na Lalkę, która od lat jest utworem obowiązkowym dla uczniów szkół średnich. Celem mojej pracy magisterskiej było zbadanie, w jaki sposób powieść Prusa funkcjonuje na lekcjach języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej. Niniejsza praca próbuje odpowiedzieć na pytania: W jakim zakresie młodzież czyta lektury obowiązkowe? Na czym polega szkolna praca z lekturą? Czy konieczne są nowe metody pracy z Lalką?Praca składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym Szkolne interpretacje „Lalki” Bolesława Prusa, przedstawione zostały przykładowe odczytania powieści na podstawie podręczników szkolnych, programów nauczania oraz scenariuszy lekcji. Rozdział drugi zawiera opracowanie wyników badań własnych, prowadzonych wśród uczniów i nauczycieli szkół średnich z Tarnowa i Krakowa.W trzeciej części pracy Nowe spotkania z „Lalką”, czyli jak zainteresować cyfrowego tubylca powieścią Prusa, opisane zostały pomysły motywujące do czytania lektury oraz kilka scenariuszy na odświeżenie metod pracy z utworem.

A master's thesis is discussing about school interpretations and reinterpretations of the’Doll’of Bolesław Prus. Choice of the subject matter was justified with the need of a new look at the novel. The work is trying to answer the following questions: Whether young people are reading required readings? What is the schematism of the work with ‘Lalka” during lessons? Whether new methods of the work are necessary with the novel? The first chapter is showing model reading with the novel based on school books, school curricula and scripts of the lesson. Second chapter contains conclusions of studies of own examinations. The third chapter presents new scripts the lesson and ways motivating for reading books.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies