Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ausspracheschulung im Unterricht Deutsch als Fremdsprache

Tytuł:
Ausspracheschulung im Unterricht Deutsch als Fremdsprache
Teaching pronunciation in the German foreign language classroom
Nauczanie wymowy na lekcjach języka niemieckiego jako obcego
Autorzy:
Gołębiowska-Kołc, Marta
Słowa kluczowe:
Język niemiecki, Fonetyka, Fonologia, Nauczanie wymowy
German, Phonetics, Phonology, Teaching Pronunciation
Deutsch, Phonetik, Phonologie, Aussprachechulung
Język:
niemiecki
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Das Ziel der vorliegenden Arbeit ist die Untersuchung der Ausspracheschulung im Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Es wird von der Erklärung der wichtigsten mit der Phonetik und Phonologie verbundenen Begriffe ausgegangen. Der nachfolgende Teil ist den Zielen und der Rolle des Lehrers in der Ausspracheschulung gewidmet. Das dritte Kapitel präsentiert die Unterschiede in dem polnischen und in dem deutschen Lautsystem sowie die damit verbundenen Schwierigkeiten der Polen im Bereich der Phonetik. In den weiteren Kapiteln werden die Phasen der Ausspracheschulung und die Übungstypologie besprochen. Den praktischen Teil bildet eine Analyse der Lehrbücher in Bezug auf die Ausspracheschulung.

Przedmiotem niniejszej pracy jest nauczanie wymowy na lekcjach języka niemieckiego jako języka obcego. Na wstępie zostają wyjaśnione najważniejsze pojęcia związane z fonetyką i fonologią. Dalsza część pracy poświęcona jest celom oraz roli nauczyciela w procesie nauki wymowy. Rozdział trzeci prezentuje różnice w polskim i niemieckim systemie głoskowym oraz związane z tym trudności Polaków w obszarze fonetyki. W ostatnich rozdziałach omówione zostają fazy nauki wymowy oraz typologia ćwiczeń. Część praktyczną stanowi analiza wybranych podręczników pod względem nauki wymowy.

The purpose of this paper is to analyse how pronunciation is currently taught in classes teaching German as a foreign language. The first chapter defines and explains the most important phonetics and phonology terminology. The next part of the paper is devoted to examining the aims and the role of the teacher during the process of teaching pronunciation. The third chapter demonstrates differences between Polish and German sound systems as well as connected with this phonetic difficulties for the Polish learners The remaining chapters discuss the stages of teaching pronunciation and typology of the different exercises. The practical part of the paper provides a detailed analysis of the various textbooks used to teach German as a foreign language.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies