Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Adaptacja dzieci 5-cio i 6-cio letnich do warunków szkolnych na przykładzie wybranych szkół z terenu Gminy Chełmiec i Korzenna

Tytuł:
Adaptacja dzieci 5-cio i 6-cio letnich do warunków szkolnych na przykładzie wybranych szkół z terenu Gminy Chełmiec i Korzenna
Adaptation of 5 and 6-yea children to the school conditions on example primary schools in Chełmiec and Korzenna
Autorzy:
Konicka, Klaudia
Słowa kluczowe:
adaptation,\neducation,\nprogress 5 and 6- year children, \ndevelopmental disorder, \nsocial adaptaion difficulties of childern
adaptacja, edukacja, rozwój dzieci 5 i 6 letnie, zaburzenia rozwojowe, trudności adaptacyjne.
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Edukacja przedszkolno-wczesnoszkolna, określana mianem nauczania początkowego stanowi pierwszy etap edukacji dziecka w Polsce. Podjęcie nauki szkolnej oznacza dla dziecka start w nowe stadium życia, które wiąże się z pokonaniem wielu napotkanych trudności. W pierwszej części mojej pracy wyjaśniłam pojecie adaptacji opisywane przez różnych autorów, skupiłam się nad charakterystyką rozwoju dziecka w wieku 5 i 6 lat, oraz opisałam czynniki wpływające na proces adaptacji dziecka do warunków szkolnych. Szczegółowo opisałam rolę szkoły oraz rodziny w procesie ułatwienia dziecku adaptacji, jaki i przedstawiłam różnego rodzaju zaburzenia trudności występujące u dzieci w klasie „0”. Na potrzebę mojej pracy dokonałam przeglądu badań z zakresu adaptacji. W drugiej części przedstawiłam cel i przedmiot badań, metody techniki i narzędzia badawcze. Opisałam szczegółowo organizację i przebieg badań, jak i dokonałam charakterystyki grupy badawczej. W ostatniej części mojej pracy przedstawiłam prezentację i analizę przeprowadzonych wyników badań.Wybierając jako temat swojej pracy: „ Adaptacja dzieci 5cio i 6cio letnich do warunków szkolnych na przykładzie szkól z terenu gmin Chełmiec i Korzenna”. sugerowałam się ważnością tych zagadnień dla mnie jako pedagoga i wychowawcy, który w sposób bezpośredni spotyka się z problemami współczesnej rodziny i każdego dziecka oddanego pod opiekę na czas nauki w szkole.

Pre-school education is the first step in the education of children in Poland called the “initial teaching”. For children going to school is a new stage of life associated with overcoming many difficulties.In the first part of my work, I explained the concept of adaptation described by some authors. I focused on the characteristics of the progress of a child aged 5 and 6 years and I described the factors affecting the process of adapting the child to the school’s conditions. I described the important role of the family and the school to facilitate adaptation. I presented various problems and disorders of children "0" class. I considered research of adaptation for theme of my work.In the second part of my work I presented the purpose and object of study, methods, techniques and research instruments. I described in detail the organization and the course of study and described the research group.In the last part of my work, I introduced own research with thoroughgoing analysis. I chose the theme of my work bearing in mind important reasons. Firstly, for me as a teacher and educator are important problems of the modern family and every child who is under my protection.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies