Tytuł pozycji:
Ekonomiczno-polityczny wizerunek Polski w opiniotwórczej prasie francuskiej
W pracy zbadano wizerunek współczesnej ekonomii i polityki Polski w zagranicznych mediach - a dokładnie w prasie francuskiej. W tym celu zanalizowano 12 artykułów umieszczonych w opiniotwórczej prasy francuskiej z lat 2010 - 2013. W badaniach posłużono się metodą jakościowej analizy dyskursu. Oceniono założone wcześniej kategorie - czy zostały one przedstawione pozytywnie, neutralnie czy negatywnie. Po przeanalizowaniu artykułów, założona w pracy hipoteza, że w opiniotwórczej prasie francuskiej przeważa pozytywny obraz polskiej polityki i ekonomii, potwierdziła się. W pracy zastanowiono się także, czym jest wizerunek kraju, jak powstaje i jak się go kreuje, co nazywamy brandingiem narodowym i kto zajmuje się nim w Polsce. Zastanowiono się także nad stosunkami Polski z Francją, hierarchią państw na świecie, ich miejscem na mapie ekonomiczno-politycznej świata.
In this diploma work was analyzed the image of modern economics and policy of the Polish in the French press. Analyzed 12 articles located in the opinion-French press in the years 2010-2013. The research method was used for qualitative analysis of discourse. Rated previously established categories - how they are presented- positively, neutrally or negatively. After analyzing the articles established hypothesis, which says that, in the opinion-French press prevailed the positive image of Polish politics and economics, was confirmed. The work also anticipated what is the image of the country, how it arises, how it creates what is called a national branding and who is responsible for it in Poland, the Polish relations with France, the hierarchy of countries in the world, their place in the economic-political map of the world