Tytuł pozycji:
The image of a woman and her role in contemporary advertising
Zakres pracy obejmuje problematykę związaną z wykorzystywaniem wizerunku kobiety we współczesnych reklamach.Celem pracy jest analiza wizerunku kobiet w reklamie i jego wpływu na postrzeganie kobiet. Szczególnej analizie poddano stereotypowe przedstawianie kobiet w reklamach. W tym celu wykorzystano źródła pierwotne pozyskane przez badania ankietowe. Badania zostały przeprowadzone przy zastosowaniu środka masowego przekazu jakim jest Internet. W badaniach podjęto próbę odpowiedzi na pytanie jaki wpływ na postrzeganie kobiet ma stosowanie stereotypowego wizerunku kobiet we współczesnych reklamach.Według 67% badanych osób obraz kobiet w reklamach jest nierealny, 88% respondentów opowiedziało się za równym podziałem obowiązków, 94% wskazało na kobietę jako fachowca w pracach domowych. Natomiast 67% kobiet stwierdziło, że ich samoocena po oglądnięciu atrakcyjnych kobiet w reklamach nie zmieniła się. W przypadku gdy produkt reklamuje kobieta, która jest przedstawiona w kontekście erotycznym tylko 10% badanych zwraca uwagę na produkt.
This thesis focuses on the issue of using the image of a woman in contemporary advertising.The aim of this study is to analyze the image of women in advertisements and its impact on how they are perceived. The stereotypical depiction of women in advertising have been scrutinized through primary sources. The data has been collected with the use of one of the mass media – the Internet.This thesis is an attempt to answer the question of how the use of stereotypes in contemporary advertising impacts the women’s image. According to 67% of the respondents, the image of women in advertising is unreal, 88% claim that the division of household duties between men and women is equal, and 94% answered that the woman is mainly responsible for running home. On the other hand, 67% said that after seeing an attractive women in advertisements, their self-esteem have not changed. Another fact is that when the product is advertised by woman pres in an erotic way, only 10% of the respondents pay attention to the product.