Tytuł pozycji:
Ecological marketing in food industry
Aim of this study is to present the issues related to the role that ecological marketing plays in sustainable consumption. Humanity's most precious resource is environment. Lifestyle and the way how people satisfy their needs has a huge impact on the ecology. Pro-environmental behavior of corporations and consumers are dependent on the level of environmental awareness. Every element of the marketing mix affects the environmental education. Genetically modified organisms and their effects on human health and life are an important element of this bachelor’s thesis. It shows what criteria should be considered when purchasing food products and others.
Celem pracy jest przybliżenie tematyki związanej z rolą jaką odgrywa ekomarketing w zrównoważonej konsumpcji. Najcenniejszym skarbem ludzkości jest środowisko naturalne. Styl życia oraz sposób zaspakajania potrzeb ma ogromny wpływ na ekologię. Proekologiczne zachowania korporacji i konsumentów uzależnione są od poziomu świadomości ekologicznej. Na edukację ekologiczną ma wpływ każdy element marketingu-mix. Ważnym elementem pracy jest temat genetycznie modyfikowanych organizmów i ich wpływu na zdrowie i życie człowieka. Praca ukazuje jakie kryteria należy brać pod uwagę dokonując zakupu produktów spożywczych i nie tylko.