Tytuł pozycji:
Marketing in non-profit organitations on the example of The Great Orchestra of Christmas Charity
Wydawać by się mogło, że koncepcja marketingu przeznaczona jest tylko i wyłącznie dla organizacji nastawionych w głównej mierze na zysk. Jednak, jak pokazuje ostatnie kilka dekad, znalazła ona zastosowanie nie tylko w tym obszarze, jest również obecna w organizacjach typu non profit. Współcześnie uważa się, że marketing jest niezwykle istotną kwestią dla wszystkich rodzajów organizacji, znacząco wpływającą na jej rozwój oraz prawidłowe funkcjonowanie.Jako, że mówiąc o marketingu mamy do czynienia z niezwykle dynamiczną i rozwijającą się dziedziną nauki, organizacje non profit ciągle poszukują właściwych rozwiązań z nim związanych. Głównie starają się podejmować działania związane ze swoja promocją, mając nadzieję, że przyniosą one wymierne efekty. Co warto podkreślić, wraz z postępem technologicznym organizacje sektora non profit mają nieporównywalnie większe możliwości do przeprowadzania tego typu działań niż np. kilkanaście lat temu. Z tego też powodu coraz częściej i coraz chętniej sięgają po tego typu rozwiązania.W pracy na przykładzie wybranej fundacji starano się wskazać, w jaki sposób należy stosować koncepcję marketingu przez organizacje sektora non profit, skupiając się przede wszystkim na działaniach promocyjnych. Ponadto przedstawiono wpływ narzędzi stosowanych w ramach marketingu na rozwój i realizację misji organizacji.
It would seem, that the marketing concept is intended only to organizations primarily for profit. However, as shown in the last few decades, it was used not only in this area, is also present in non-profit organizations. Today, it is believed that marketing is an extremely important issue for all types of organizations, significantly affecting on the development and proper functioning.As the saying about marketing we are dealing with a very dynamic and growing field of science, non-profit organizations are continuously looking for the right solutions associated with it. Mainly, they try to take action related to its promotion, in the hope that they will bring tangible results. What is worth noting, along with the technological advances, non-profit organizations have incomparably greater opportunities to carry out this type of activity than, for example a dozen years ago. For this reason, they are more and more willing to reach for this type of solution. The paper, on the example of selected foundation, seeks to indicate how to apply the concept of marketing by the non-profit sector organizations, focusing primarily on the promotion. In addition, it presents the influence of the tools used in marketing on the development and implementation of the organization's mission.