Tytuł pozycji:
Ambient marketing as the form of modern marketing
In the modern world the consumer is constantly surrounded and "attacked" by messages from companies. Customers subconsciously reject the information because it is not interesting for them. Because the client has already met many of the techniques of promotion and advertising, effectively rejects them and makes subconscious selection. This creates the opportunity for ambient marketing. People prefer things that are new, unknown and interesting for them. The phenomenon of ambient marketing is still considered new, unexplored, and its use by companies unofficial. In this paper by means of an interview, consists of 6 questions, conducted in one of the world's largest media houses – GroupM, I have presented a few facts about the actual use of ambient marketing by organizations, its effects, adverse reactions, and used techniques. The results of the research have shown broad application and threats of ambient marketing and also experiences of the people, who were conducting research of custom marketing. The new element is comparision of standard and custom marketing. Mainly used sources to create chapters on ambient marketing were, due to the limited number of books, the Internet, articles, and self-knowledge gained while studying at Universita'a Cattolica del Sacro Cuore, where the course of Business Communication has been in whole devoted to non-standard methods of communication.
We współczesnym świecie konsument stale jest otaczany i „atakowany” komunikatami ze strony przedsiębiorstw. Klient podświadomie odrzuca informacje ponieważ większość treści po prostu nie interesuje. Dzięki temu, że klient poznał już wiele technik promocji i reklamy, skutecznie odsuwa je od siebie i dokonuje podświadomej selekcji. To tworzy zaś szansę dla ambient marketingu. Wszystko bowiem, co interesujące i nieznane, ciekawi, a więc zachęca do poznania. Zjawisko ambient marketingu uznaje się za nowe, niezbadane, a jego wykorzystanie przez firmy nieoficjalne. W poniższej pracy za pomocą wywiadu, składającego się z 6 pytań, przeprowadzonego w jednym z największych światowych domów mediowych - GroupM, przedstawionych zostało kilka faktów dotyczących faktycznego zastosowania ambient marketingu przez organizacje, jego efekty, skutki uboczne oraz używane techniki. Wyniki badań ukazały szerokie zastosowania ambient marketingu oraz uświadomiły zagrożenia, a także przedstawiły doświadczenia osób, które zajmują się ambient marketingiem. Nowym elementem jest zestawienie marketingu niestandardowego z konwencjonalnym. Głównie wykorzystywanym źródłem do stworzenia rozdziałów na temat ambient marketingu były, z racji ograniczonej ilości pozycji książkowych, Internet, artykuły oraz wiedza własna uzyskana podczas studiowania na Universita’a Cattolica del Sacro Cuore, gdzie przedmiot Business Communication poświęcony został w całosci niestandardowym metodom komunikacji.